Друкарня Вольф    Блог    Що вважати шлюбом?

Що вважати шлюбом?

— 04.05.2017


Боротьба за якість - щоденну копітку працю. Співпраця між друкарнею і замовником не завжди безхмарно. Можливо, просто варто спробувати налагодити більш плідні відносини - адже відносини "друкарня - замовник" завжди двосторонні. А для того щоб результат співпраці був позитивним, потрібні не тільки досвід і професіоналізм, а й взаємоповага, здатність піти на компроміс. І тоді обидві сторони будуть задоволені результатом і пропрацюють разом довгий час.

На сьогоднішній день, незважаючи на вдосконалення поліграфії, конкуренцію серед друкарень, нормою якісного друку у нас в країні вважається 3-5% браку. Друк - складний процес, в якому важливу роль відіграють папір, фарба, обладнання, умови друку (вологість в друкованому цеху, температура і навіть час доби), а також, так званий, людський фактор: "Не виспався» друкар, «сліпий» різьбяр , «шкідливий» технолог ... Це Україна, де ринок поліграфічних послуг ще тільки формується.

Природно, у кожного замовника і у кожного замовлення є свої вимоги до якості. Для листівок, розкладаємо безкоштовно по поштових скриньках, вони одні, для каталогів елітних ювелірних виробів - інші. Для більшості друкованої продукції невеликі недоліки не є принциповими, життєво-важливими, і вимоги до якості потрібно визначати виходячи з виду продукції і її призначення, не потрібно вимагати неможливого. Хоча і спуску давати теж не варто, якість продукції має бути на певному рівні.

Нижче перераховані деякі приблизні вимоги і норми до друку, прийняті на сьогоднішній день в якісно що випускають продукцію друкарнях:

Точність суміщення фарб при друці повинна бути не гірше 0.1 мм.

Деформація спрямованого характеру не повинна перевищувати 0.2 мм.

На сторінках видання не повинно бути марашек та інших сторонніх елементів, муару, слідів забруднення діапозитивів, затекло зволоження і клею.

Чи не повинні допускатися перетискивание зображення, злипання окремих сторінок видання, а також непропечатка.

Брошури повинні містити повне число зошитів і додаткових елементів з правильним їх розташуванням. Послідовність сторінок в блоці повинна відповідати затвердженому макету. Зрушення окремих зошитів щодо один одного в поздовжньому і поперечному напрямках не повинен перевищувати 1 мм.

Поєднання плашок на сусідніх смугах в багатосторінкової продукції - не більше 2 мм.

Неприпустимий відрив основного блоку журналу при піднятті за обидва листа обкладинки або центрального розвороту. Гарантійний термін на стійкість Термоклейові палітурки - 60 днів за умови відсутності зворотного згинання корінця.

Відсутня механічне пошкодження паперу, сліди від брошіровкі і інших елементів обробного обладнання на обкладинці або внутрішніх зошитах, сліди тесем.

У разі ламінації рівність прилягання ламінату становить не менше 97%.

Точність різання, вирубки, фальцювання - не повинна перевищувати 1 мм. Скіс багатосторінкового видання після обрізки не повинен перевищувати 1 мм.

Щільність прилягання сторінок в багатосторінкових виданнях з брошуруванням на скріпку - 3 мм для паперів щільністю до 130 г / м2, 6 мм - для паперів щільністю понад 150 г / м2.

Як компенсуються браковані екземпляри? У ГОСТ 18242-72 чітко визначено, для якої продукції який відсоток недостачі вважається допустимим. І, відповідно, або друкарня додруковує наклад, або замовнику повертаються гроші пропорційно розміру недостачі. У разі, якщо замовнику критично певну кількість примірників, то йому потрібно замовляти і заздалегідь оплачувати більший тираж, що включає в залежності від складності його виконання допустимі норми на шлюб.

Що стосується термінів ... Не варто чекати від друкарень астрономічних компенсацій і готовності йти на жорсткі часові умови - навіть на самому скоєному виробництві трапляються непередбачувані ситуації. Кращий спосіб не постраждати від зриву термінів - робити замовлення заздалегідь. Але якщо вже термін стиснутий, а збиток при зриві значний, потрібно вибирати друкарню, в якій встановлено дублюючі обладнання, і завчасно поставивши друкарню до відома, отримати від неї недвозначні письмові запевнення.