Computer-to-plate: фіолетовий лазер або термотехнологія?

Computer-to-plate: фіолетовий лазер або термотехнологія?

04.05.2017

Технологія CTP широко застосовується у поліграфічній промисловості в останні п'ять років. За цей період питання щодо CTP постійно змінювалися: спочатку взагалі висловлювалися сумніви щодо можливості застосування технологій CTP, але незабаром на зміну їм прийшли питання, коли ці технології можуть бути введені і які з них повинні бути обрані. Це призвело, нарешті, до дилеми - яка технологія CTP є найкращою для кожної конкретної компанії?

Одна з характерних рис технологій CTP - їх швидке вдосконалення і здатність витісняти попередні розробки за дуже короткі проміжки часу. З початку 90-х років до 1995 р в поліграфічної промисловості застосовувалися внутріціліндровие іміджсеттери з синіми (працюють з синьою зоною випромінювання) аргон-іонів (Arg-Ion) лазерами, які були згодом заміщені зеленими FD-YAG лазерами, представленими на виставці drupa 1995 . Потім були розроблені термічні внешнеціліндровие іміджсеттери, що використовують як джерело експонування діоди з довжиною хвилі випромінювання 830 нм. Ця технологія CTP стала з 1998 р провідною і серйозно потіснила внутріціліндровие іміджсеттери. Газетний сектор поки вважає за краще лазери з видимою зоною випромінювання у внутріціліндровие і площинних іміджсеттери, ринкова частка яких становить 90%. На виставці drupa 2000 внутріціліндровие іміджсеттери з фіолетовими діодами, що мають довжину хвилі випромінювання 405 нм, Cнова завоювали похитнулася було популярність в поліграфічному секторі, де вони сьогодні успішно конкурують з ТЕРМОТЕХНОЛОГІЯ CTP. Німецька фірма BasysPrint проявила себе в цей час введенням площинних іміджсеттеров, які використовують в якості джерел експонування УФ-лампи і можуть формувати зображення на традиційних контактних формних пластинах. Виставка drupa 2004 покаже, чи буде ця технологія CtcP (Computer to conventional Plate) мати велике значення в майбутньому, як це проголосили фірми Esko-Graphics і Escher-Grad, що створили подібні іміджсеттери.

Кожна технологія має свої переваги.

Кожна з відомих сьогодні технологій має технічні переваги і недоліки. У той час як ТЕРМОТЕХНОЛОГІЯ притаманні стабільні й недорогі процеси і широкий вибір іміджсеттеров і формних пластин, вона зазнає труднощів через високу вартість формують головок для малоформатних і газетних форм; крім того, спостерігається нестача творчої конкуренції в області розробки газетних термопластини. Ходять чутки, що фірма Creo, що лідирує на ринку друкуючих вивідних пристроїв, випустить в 2004 р нові іміджсеттери для виготовлення термоформ, оскільки її остання модель Trendsetter була введена вісім років тому і потребує вдосконалення. Питання в тому, чи буде зроблено прорив у сфері виготовлення термоформ великих форматів або ця проблема залишиться, і розробники як і раніше обмежаться малими форматами.

Недорогі фіолетові діоди.

Іміджсеттери, що використовують як джерело випромінювання дешеві фіолетові діоди, особливо привабливі для невеликих підприємств і початківців користувачів CTP. Асортимент формних пластин для виготовлення форм CTP значно покращився, завдяки розробкам нових полімерних матеріалів фірмами Fuji і Lastra; для фіолетових іміджсеттеров також успішно застосовуються пластини N91 фірми Agfa і роботи зі створення нових формних пластин будуть продовжуватися. Однак технологія формування CTP з використанням фіолетового лазерного випромінювання поки що програє в конкуренції з ТЕРМОТЕХНОЛОГІЯ CTP через обмежений наявності відповідних формних пластин, їх високу вартість і недостатню стабільності процесу. Але це становище змінюється в кращу сторону, оскільки вже є ряд нових розробок, показ яких приурочений до виставки drupa 2004. Третя різновид технологій в групі CTP - це цифрове формування зображень на традиційних формних пластинах, чутливих до УФ-випромінювання, які продуктивно демонструються поки тільки фірмою BasysPrint, але роботи по підвищенню роздільної здатності та інших параметрів таких форм проводяться з 2002 р багатьма фірмами. Технологія CtcP забезпечує високу якість і необхідну продуктивність для багатьох видів продукції, але поки не для всіх. Ця технологія вимагає альтернативних рішень, особливо для газетного виробництва. Хоча вже досягнута продуктивність 115 форм / год, в майбутньому вона повинна бути збільшена.

Демонстрація нових досягнень технології CtcP очікувалася на виставці drupa 2004. Ряд виробників пропонують формувати зображення на традиційних формних пластинах цифровим способом з використанням високоенергетичних лазерів замість УФ-ламп (які застосовують, наприклад, фірми BasysPrint і Esko-Graphics). На виставці нові розробки в цій області продемонструють фірми FasTrak, Escher-Grad і Perkin Elmer. Без сумніву, ці фірми повинні показати, що вони можуть продуктивно виготовляти форми CtcP широкого діапазону цифровим способом на традиційних УФ-чутливих пластинах, але при цьому вартість лазерів і пластин не повинна зводити нанівець переваги цієї технології.

Ні домінуючою технології.

Сьогодні слід визнати, що немає жодної технології для виведення зображень, яка є лідером на ринку або буде такий в доступному для огляду майбутньому. Лазерні іміджсеттери з видимою зоною випромінювання та іміджсеттери для виведення термоформ з'явилися, щоб зайняти своє місце на офсетному ринку в частковому співвідношенні приблизно 50/50. Вивідні пристрої CtcP, що працюють з традиційними формовими пластинами, заявили про себе тільки зараз, тому залишається відкритим питання про їхній ринковій частці в майбутньому - це покаже час. Множинні зміни в технології CTP за 10 років її існування змушують постійно стежити за потенційним появою все нових і нових досягнень в цій області.

Малі підприємства вибирають нові пріоритети.

Відомо, що до сих пір технологія CTP була призначена для великих компаній, і тому вивідні пристрої були розраховані на робочі формати 70х100 см і вище. Однак більше 80% всіх поліграфічних фірм в світі - це невеликі підприємства, для яких основною друкований формат - 50х70 см. Тому до цих пір для дрібних підприємств застосування СtP було неекономічним. Питання, яка технологія і які малоформатні системи будуть прийняті в майбутньому для масового ринку CTP, поки залишається відкритим. Крім технологічних критеріїв, при виборі технології для виробництва масової продукції діє «залізний закон» ефективності, і він може призвести до того, що ринок поставок СTP в майбутньому зазнає значних змін.

Для невеликих підприємств drupa надасть чи не найкращу можливість визначити доцільність інвестування в CTP. Немає більш швидкого способу отримати надзвичайно наочну інформацію, наприклад, щодо перспективно розвиваються іміджсеттеров для виготовлення форм CTP на поліефірних формних пластинах чи технології прямого виводу зображень безпосередньо в офсетні друкарські машини. В кінцевому рахунку, підприємство зможе для себе вирішити, коли воно зможе почати застосовувати CTP і яка технологія йому найбільше підходить. Для кожного підприємства вибір повинен бути індивідуальним на основі специфічних критеріїв, таких, як потреба в формних пластинах, друковані нормативи, вимоги до якості і можливість інтеграції в робочий потік. Щоб визначити економічність автоматичної системи CTP для роботи в конкретних умовах, необхідно провести ретельне калькулювання, перш за все, найбільш витратних статей, зокрема, трудових витрат на обслуговування вивідний системи, кількості формних пластин і їх вартості. На додаток до інвестиційних витрат повинна бути також прокалькулювати вартість всіх витратних матеріалів та сервісного обслуговування.

Консультації себе окуповують.

Через невизначеність біржових котирувань і різнобій у цінах на техніку, складності та різноманіття процесів CTP і відсутності досвіду їх застосування поліграфічні підприємства мають мало шансів для прийняття оптимальних рішень при виборі технології CTP і її освоєнні власними силами. Тому сьогодні, більш ніж коли-небудь, виправдано звернення за допомогою до професійних консультантів.

Гарантія якості і його контроль, так само як стандартизація пробних відбитків, формування зображень і друк, є сьогодні найбільш важливими факторами в CTP середовищі. Автоматичні системи контролю матеріалів і управління процесами від таких постачальників, як UGRA / GOGRA, System Brunner, Bundesverband Druck und Medien, так само як і контрольно-вимірювальних пристрої інших виробників, користуються постійним попитом з боку практиків у сфері CTP.

СTP уможливлюють частотно-модульоване растрування.

Офсетні підприємства повинні протистояти жорсткої конкуренції. У зв'язку з цим особливу увагу було приділено питанню, чи зможе процес частотно-модульованого растрування (ЧМ-растрування) гарантувати конкурентоспроможність підприємств. З технічної точки зору, ЧС-растрування в секторі CTP сьогодні цілком можливо, завдяки поліпшеним і більш ефективним ЧС-алгоритмам, більшої стабільності cистем СtP і форм. Однак для успіху ЧС-растрування при цифрових способи відтворення зображень необхідна адаптація даних до мінімальних розмірів растрових точок, чітке управління передачею кольору, постійний контроль процесів, а також дотримання балансу фарба / вода в друкарській машині. Якщо всі ці фундаментальні технічні аспекти будуть дотримуватися, то ніщо не буде перешкоджати застосуванню ЧС-растрування, яке забезпечує краще відтворення растрових точок у світлі і виключає появу муару. Сьогодні провідні постачальники растрових систем, такі, як Agfa (системи Christal Raster, Sublima), Creo (Staccato), Esko-Graphics (Monet, Samba), Harlequin і Screen (Spectra), пропонують системи ЧС-растрування другого покоління і гібридні растрові системи .