Листівка - зброя пролетаріату або сучасний вид реклами?!

Листівка - зброя пролетаріату або сучасний вид реклами?!

04.05.2017

Листівка - поліграфічна продукція інформаційного, рекламного, релігійного або агітаційно-пропагандистського змісту. По суті, а також за зовнішнім виглядом є аркушем паперу з текстовим посланням і / або ілюстраціями, нанесеними на одну або обидві сторони листівки. Найпростіший і доступний з продуктів друкарні.

Точно встановити історичний період появи листівок не представляється можливим. Так звані "підкидні грамоти", вручну розмножуються переписувачами для поширення суспільно-значущої (політичної, військової, релігійної) інформації, мали ходіння на Русі задовго до фактичної підміни рунічного листи адаптованим латинським алфавітом, виробленої візантійськими ченцями Кирилом і Мефодієм. На відміну від запечатаній кореспонденції, яка, до слова, стала прототипом буклетів, підкидні грамоти транспортувалися в відкритому вигляді і зачитувалися гінцями в місцях скупчення людей.

 Як зброя інформаційної війни і засіб ідеологічної пропаганди листівки вперше відзначилися в німецьких селянських війнах на початку XVI століття. Всього десять років потому, в 1534 р, французький король Франциск I з подивом виявив біля дверей своїх покоїв в замку Амбуаз протестантську листівку єретичного змісту, що послужило початком знаменитого "справи про листівках" і гонінь гугенотів. З тих пір листівка стала одним із символів і основних знарядь підпільної агітації і боротьби.

 Однак і невдачливий французький імператор, і наступні диктатори прийшли б в деяке замішання, дізнавшись, що під час численних воєн XX століття нешкідлива, на перший погляд, листівка величезними тиражами закидати на територію противника для деморалізації і підриву бойового духу цивільного населення і особового складу армій обома протиборчими сторонами. Уже тоді усвідомлення значення інформації, як самого грізного в історії людства зброї, з працею проникаючи під каски, перевалювалося в вузьколобих головах військового керівництва.

 З розвитком сучасних засобів масової інформації ідеологічна пропаганда перемкнулася на більш технологічні методи зомбування підконтрольного населення. А листівка, що не розгубивши ні краплі своєї функціональності, стала найпотужнішим інструментом проведення бюджетних рекламних компаній. Завдяки можливості виробництва гігантських тиражів при вельми скромною вартості виробництва, листівка користується заслуженою популярністю серед рекламодавців.

Віртуальна АТС
Віртуальна АТС
Хочете, зателефонуємо
у зручний для Вас час?
КНОПКА
ЗВ'ЯЗКУ