Листівка - зброя пролетаріату або сучасний вид реклами?!

Листівка - зброя пролетаріату або сучасний вид реклами?!

04.05.2017

Листівка - поліграфічна продукція інформаційного, рекламного, релігійного або агітаційно-пропагандистського змісту. По суті, а також за зовнішнім виглядом є аркушем паперу з текстовим посланням і / або ілюстраціями, нанесеними на одну або обидві сторони листівки. Найпростіший і доступний з продуктів друкарні.

Точно встановити історичний період появи листівок не представляється можливим. Так звані "підкидні грамоти", вручну розмножуються переписувачами для поширення суспільно-значущої (політичної, військової, релігійної) інформації, мали ходіння на Русі задовго до фактичної підміни рунічного листи адаптованим латинським алфавітом, виробленої візантійськими ченцями Кирилом і Мефодієм. На відміну від запечатаній кореспонденції, яка, до слова, стала прототипом буклетів, підкидні грамоти транспортувалися в відкритому вигляді і зачитувалися гінцями в місцях скупчення людей.

 Як зброя інформаційної війни і засіб ідеологічної пропаганди листівки вперше відзначилися в німецьких селянських війнах на початку XVI століття. Всього десять років потому, в 1534 р, французький король Франциск I з подивом виявив біля дверей своїх покоїв в замку Амбуаз протестантську листівку єретичного змісту, що послужило початком знаменитого "справи про листівках" і гонінь гугенотів. З тих пір листівка стала одним із символів і основних знарядь підпільної агітації і боротьби.

 Однак і невдачливий французький імператор, і наступні диктатори прийшли б в деяке замішання, дізнавшись, що під час численних воєн XX століття нешкідлива, на перший погляд, листівка величезними тиражами закидати на територію противника для деморалізації і підриву бойового духу цивільного населення і особового складу армій обома протиборчими сторонами. Уже тоді усвідомлення значення інформації, як самого грізного в історії людства зброї, з працею проникаючи під каски, перевалювалося в вузьколобих головах військового керівництва.

 З розвитком сучасних засобів масової інформації ідеологічна пропаганда перемкнулася на більш технологічні методи зомбування підконтрольного населення. А листівка, що не розгубивши ні краплі своєї функціональності, стала найпотужнішим інструментом проведення бюджетних рекламних компаній. Завдяки можливості виробництва гігантських тиражів при вельми скромною вартості виробництва, листівка користується заслуженою популярністю серед рекламодавців.