BlaBlaPrint: збірні тиражі - спосіб заощадити

BlaBlaPrint: збірні тиражі - спосіб заощадити

31.10.2017

Припустимо, вам потрібно дістатися на автомобілі з точки А в точку Б і ви при цьому хочете заощадити. Який найкращий спосіб? Зрозуміло, взяти попутників. Заодно і по дорозі не так нудно буде. Незвично звучить, але у поліграфії це теж працює! Кооперація з іншими замовниками допомагає істотно здешевити виготовлення замовлення. Далеко не кожна друкарня пропонує збірні тиражі. Тому не варто нехтувати такою можливістю.

Що це таке?

Під збірними тиражами в поліграфії розуміють спосіб друку, коли кілька проектів розміщуються на одному і тому ж друкованому аркуші. Це знижує витрати та кількість паперових відходів. Як правило, це використовується, якщо в друкарні встановлена офсетна друкарська машина великого формату.

Чому це вигідно?

У пресі є кілька важливих статей витрат, які зображаються на собівартості відбитку. Погоджуючись на збірний тираж, варто розуміти особливості цієї технології офсетного.

У офсетного друку зображення переноситься з друкованої форми на лист через проміжний офсетний циліндр. Кольоровий макет ділиться на колірні складові - блакитний, пурпурний, жовтий, чорний (Cyan, Magenta, Yellow, blacK - CMYK), для друку блакитної, пурпурової, жовтої й чорної фарб відповідно. Цих чотирьох фарб достатньо, щоб отримати будь-який бажаний колір. Для кожної фарби виготовляється своя друкована форма.

Виготовлення цих друкованих форм вимагає ряду витратних матеріалів. А якщо потрібна якісний друк, то матеріали друкарня використовує дорогі. І скільки б не було замовлень на одному аркуші, кількість друкованих форм не зміниться, воно буде залежати тільки від кількості фарб.

Перед запуском друку здійснюється так звана «приладка» - налаштування обладнання, щоб досягти точного суміщення фарб, прогріти та розхитати вали й механізми друкарської машини, рівномірної подачі фарб, вийти на точний колір.

Простими словами, друкар повинен упевнитися, що всі накладається точно і коректно, і кольори відповідають бажаним. На приладку потрібен час і від кількох десятків до кількох сотень друкованих аркушів.

При самостійному друку всі витрати повністю ляже тільки на ваші плечі. А при загальному накладі, витрати поділяються між замовниками рівномірно.

Варто врахувати й той факт, що левова частка вартості друку припадає на папір. Якщо вам потрібно мало форматний виріб, а машина в друкарні – великоформатна, то істотна частина паперового аркуша піде у відходи. А це дуже неефективне використання ресурсів.

Переваги та недоліки збірного тиражу

Отже, розташовуючи вступними вашої задачі, – розмірами макета, барвистістю, щільністю паперу – а також вступними інших тиражів, друкарня може підібрати вам «попутників», розкладаючи завдання на відповідні друковані аркуші та знаючи, що на якихось аркушах ще залишилося місце або знаючи, що за кілька днів знайдуться охочі приєднатися до вашого друкованого аркуша. 

Не варто відмовлятися від відмінної можливості. Збірний тираж допомагає істотно заощадити на людській праці, пластинах, часу підготовки та друку. Це означає, що відбиток буде значно дешевше. Додатковий бонус – підвищена екологічність, оскільки витрачається менше паперу.

Однак варто врахувати й певні обмеження. У першу чергу, вам потрібно буде шукати консенсус з іншими замовниками по сорту і щільності паперу. Або ж задовольнятися тим, що запропонує друкарня. Хоча для частих і поширених замовлень це навряд чи стане проблемою, оскільки вибір, як правило, і так зводиться до стандартних носіїв.

Ще один недолік – використання стандартних фарб. Якщо вам потрібен який-небудь корпоративний Pantone, то навряд чи ви знайдете таких попутників. Але сама по собі концепція збірки найчастіше стосується звичайних замовлень, де стандартної тріади цілком достатньо.

Збірні тиражі можливі, якщо збігаються технічні параметри: розмір тиражу, друкований носій, кольоровість. Тому в деяких випадках тираж може бути надрукований з невеликою затримкою. Це час потрібно, щоб зібрати та розкласти на лист необхідну кількість інших замовлень. Але якщо друк потрібна була не на вчора – варто трохи почекати.

Втім, найчастіше збірні тиражі тільки прискорюють виробництво. Вам не доведеться стояти в черзі, поки виконають 50 різних замовлень. Їх покладуть на один лист і замовник отримає тираж в рекордні терміни.

Підсумки

Збірні тиражі – це швидко і вигідно. Особливо, в хорошій друкарні з налагодженим виробництвом. Але потрібно врахувати, що вони не припускають індивідуального підходу. Це відмінний варіант для друку стандартної продукції – флаєрів, візиток, листівок і їм подібних. Замовляючи вироби з унікальною формою, додатковими фарбами або незвичайної після друкарської обробки, так заощадити, на жаль, не вийде.