Що таке цифрова репутація, і як вона впливає на успіх b2b - компанії

Що таке цифрова репутація, і як вона впливає на успіх b2b - компанії

21.08.2017

Що таке цифрова репутація, і як вона впливає на успіх b2b - компанії

Основним каналом взаємодії з покупцем в сучасному світі є інтернет. Цілком очевидно, що почувши про вас навіть завдяки "сарафанному радіо", яке відмінно працює і в b2b-сегменті, потенційний замовник обов'язково стане шукати додаткову інформацію в Google. Тому присутність компанії в глобальній мережі просто необхідна. Але варто розуміти, що мало створити сайт і чекати, коли клієнти самі почнуть "прибувати". Важливо подбати й про так звану "цифрову репутацію" компанії.

Що має на увазі під собою поняття "цифрова репутація"? Це, умовно кажучи, враження, яке відтворює інформація, присутня про вас в інтернеті, на покупця. Складовими, що формують таку репутацію, є і функціональні характеристики сайту компанії, і контент, який на ньому розміщений, та ведення корпоративних сторінок в соціальних мережах. Неймовірно важлива наявність експертних матеріалів авторства ваших фахівців, новин про бренд, відгуків в он-лайн медіа. Всі зазначені дрібні деталі спільно створюють навколо бренду ауру успішності та професіоналізму. При тому неважливо, ви веб-розробник або продаєте солом'яні полети - відсутність "ознак віртуального життя" - перший сигнал про небезпеку, що загрожує втратою бізнесу.


Першочергове правило "гігієни" поведінки компанії в мережі - правильний корпоративний сайт. Наявність особистого сайту дозволяє залучати нових клієнтів, виявляти їх потреби та навіть аналізувати ефективність реклами. Тут можна побачити, що переважно цікавить користувачів, на яких сторінках вони зупиняються надовго, а з яких йдуть. Тобто, сайт компанії - не просто майданчик для продажу, як помилково вважають багато підприємців. Це справжній аналітичний центр вашого бізнесу. Наприклад, інформація, яку ми отримуємо завдяки сайту Wolf, допомагає маркетологам своєчасно коригуватися стратегію компанії, міняти інструменти просування і комунікації з покупцями.

Погодьтеся, відсутність особистої веб-сторінки у компанії, що позиціювати себе прогресивним підприємством, виглядає досить дивно. Тому роботу над цифровою репутацією варто почати зі створення особистого веб-ресурсу. Залежно від характеру бізнесу, підбирається функціонал і дизайн сайту. Тим, хто займається продажем товарів, краще створювати інтернет-магазин з переліком пропонованих продуктів, їх фотографіями та описом. Тоді, як для сервісних і консалтингових бізнесів, більш раціональне рішення - з якісний Лендінгом, що поміщає конденсовану інформацію про пропозиції та переваги співпраці.

Залежно від напрямку бізнесу, підбирається відповідний контент і дизайн. Якщо ваша компанія займається, наприклад, установкою охоронних систем, варто приділити більше уваги інформативності - текстового наповнення, опису технічних характеристик продукту. З іншого боку, якщо підприємство виробляє сувенірну продукцію, варто робити акцент на візуалізації, ніж технології. Ось так, наприклад, виглядає сторінка Wolf з пропозиціями по розробці дизайну.

Компаніям, чия діяльність спрямована виключно на сегмент b2b, зокрема, які постачають сировину і є проміжною ланкою виробництва, не варто нагромаджувати ресурс об'ємними описами товару. Більшість підприємців, заходячи на ваш сайт, скоріш за все мають уявлення про продукти, і інформаційне перевантаження може відштовхнути замовника-професіонала. Про очевидні речі говорити не потрібно. Для компаній, які одночасно працюють з ринком b2b і B2С, наприклад, як Wolf, доцільно створювати загальний сайт. Деякі компанії розділять пропозиції для приватних клієнтів і бізнес-клієнтів в рамках одного ресурсу.

Плюс у вашу "репутаційну карму" додасть наявність різномовних версій сайту. Завжди є ймовірність, що вами зацікавляться іноземні клієнти або інвестори, а наявність перекладу, скажімо, англійською, стане вашою конкурентною перевагою. На сайті обов'язково розміщується інформація про компанію, контакти, умови замовлення, оплати та доставки та бажано кейси успішного співробітництва. "Гучні" брендові імена в списку клієнтів сприяють формуванню довіри у потенційних замовників - мовляв, "ось які успішні компанії з ними працюють, значить, хлопці серйозні".

Цифрова репутація компанії багато в чому залежить і від профілів в соціальних мережах. Якісний корпоративний профіль говорить про вашу компетентності та уваги до клієнтів. Тут повинна публікуватися не тільки інформація про компанію та товари, а й думки експертів і інший корисний тематичний контент. Зверніть увагу: представники сфери b2b часто більше цікавляться фактами. Вони підходять до вибору товару більш раціонально, ніж покупець B2С. Тому не бійтеся використовувати цифри: результати досліджень, аналітика компанії та інше. Крім того, в соціальних мережах варто завжди бути відкритими до комунікації з клієнтами, і вміти адекватно реагувати на негатив. І ми обов'язково поговоримо про це докладніше в наших наступних матеріалах. Але скажімо заздалегідь, що правильно працювати з корпоративним профілем, а також згладжувати конфлікти на соціальних майданчиках, бізнесу допомагають спеціальні співробітники - smm-фахівці.

Велика помилка - перетворювати сторінку в соціальних мережах у звичайний рекламний щит. Головна мета даного маркетингового каналу - залучати клієнтів, формувати лояльність, в чому набагато краще допоможуть публікації корисного контенту. Дуже важливо, щоб компанія продукувала і власні унікальні матеріали. Відмінне рішення - створити на сайті компанії блог, де будуть регулярно публікуватися корисні експертні статті, присвячені специфіці напрямки, в якому ви працюєте, і потім просувати ці матеріали в профілі. У блозі Wolf, наприклад, є статті про те, як правильно створювати макети різної поліграфії, новини поліграфічного ринку, ідеї по оформленню друкарської продукції та інше.

Ще одна складова цифрової репутації - експертні матеріали фахівців компанії та новини про бренд в ЗМІ. Бажано, щоб список результатів пошукового запиту в інтернеті не обмежувалися тільки вашим сайтом. Наявність авторського контенту на спеціалізованих ресурсів, інтерв'ю з засновниками компанії, інформація про участь бренду в різних ініціативах показують зацікавленість ринку вашої діяльності. Тому не нехтуйте можливістю партнерства в проектах. Нехай навіть буде потрібно трохи коштів, дрібні витрати повернутися до вас сторицею у вигляді позитивної цифрової репутації!