19.02.2019
Вибрати правильну гарнітуру шрифту для конкретного друкарського продукту буває дуже складно. При цьому ми часто спираємося лише на свої смаки, недооцінюючи вплив шрифтів на читача. Кожна гарнітура може викликати певні емоції, наприклад, ностальгію або радість. Простий приклад Comic Sans - його з усмішкою сприймають дизайнери, проте він часто використовується, оскільки викликає веселі емоції, проти яких складно встояти — саме так він і був задуманий. Якщо хочете вибрати шрифт, який допоможе вибудувати взаєморозуміння з вашою аудиторією, варто вивчити трохи психологію шрифтів.
Подивіться уважно на логотип Walt Disney. Він добре впізнаваний і дивлячись на нього, ми відразу розуміємо, чим займається компанія. Але спробуйте попросити дітей ідентифікувати окремі букви — і зіткнетеся з проблемою. Особливо нечітко виглядає перша буква — не те "D", не те "G." Це підкреслює той факт, що будь-який напис ми сприймаємо цілими, не ділячи її на фрагменти та не аналізуючи зовнішній вигляд цих фрагментів. Шрифт може бути не дуже читабельним, але при цьому логотип відмінно запам'ятовується, завдяки викликаним емоціям
Вибудувати емоційний взаємозв'язок через шрифт в друкованої продукції, можна тільки за допомогою логотипу, заголовків і підзаголовків. Для звичайного тексту важлива читабельність. А в цьому випадку нею можна знехтувати. Щоб краще зрозуміти, які шрифти використовувати, розглянемо кілька прикладів.
Вибираючи шрифт, слід розуміти, що чим краще ваша аудиторія знайома з гарнітурою, тим більше вона зможе довіряти вам і тому меседж, який ви намагаєтеся донести. Ось чому, маючи стільки опцій, багато дизайнерів вважають за краще стару добру класику, наприклад, Helvetica. Якщо вибрати щось занадто оригінальне, можна переборщити та викликати відторгнення у читачів.
В той самий час, це зовсім не означає, що всі дизайни повинні бути схожі один на одного як дві краплі води. Можна вибрати оригінальну гарнітуру, але трохи схожу на звичну для аудиторії: не обов'язково брати саме Helvetica, є багато шрифтів, які були створені на її основі.
Також варто пам'ятати, що вибір шрифту (особливо для логотипа) - це серйозно і надовго, він тривалий час буде асоціюватися з брендом.
Можливо, ви не до кінця це усвідомлюєте, але особливо гарнітури є не тільки візуальні ефекти. Вони можуть викликати асоціації також з певними запахами та смаками. Є дослідження, які говорять, що складні вітіеваетие шрифти, наприклад, відмінно підходять для ресторанних меню — людям здається, що страви в меню смачніше.
В цілому, скільки б не було гайд лайни, ідеального рецепта немає. Немає шрифту, який підійде завжди та всім. Необхідно вивчати кожну конкретну ситуацію, пробувати та аналізувати результат. Перш, ніж остаточно віддавати виріб до друку, спробуйте провести опитування і з'ясувати, як саме сприймається текст, і чи збігається це сприйняття з вашим задумом.