Гордість та упередження в бізнесі: як уникнути помилок у побудові власної справи

Гордість та упередження в бізнесі: як уникнути помилок у побудові власної справи

02.11.2017

До рішення створити власний бізнес потрібно приходити, проаналізувавши всі мотиви. Якщо ваше рішення продиктоване лише бажанням піти від злого боса або досягти успіху і визнання, то вам рано замислюватися про відкриття власної справи. 

Новий бізнес завжди починається з ідеї. Ідеї, якій хочеться ділитися. І якщо ви знайшли конкурентний продукт або послугу і не боїтеся розгляду вашої пропозиції суворим покупцем на ринку, то тоді ми готові підтримати вас у вашому рішенні. А далі розглянемо, що потрібно робити і яких помилок уникати в ході реалізації своїх ідей.

Крок 1. Від ідеї до аналізу ринку

Не поспішайте бігти зі своєю ідеєю до інвесторів та партнерів. Ідею потрібно пропустити через призму сприйняття потенційного покупця, попит на ринку і перевірити конкурентоспроможність (унікальність пропозиції) серед інших постачальників продуктів і послуг. 

Проаналізувавши існуючи пропозиції, визначте свою унікальність. Це допоможе визначити цільову аудиторію, обсяг ринку, який ви хочете завоювати, і стратегії в довгостроковій перспективі. Наприклад, відкриваючи ресторан, можна запропонувати ігрову кімнату для дітей як додаткову послугу, або трансляцію матчів, майстер класи з карвінгу. 

У чому, наприклад, унікальність Старбакс? Смачно приготовану каву пропонують багато кав'ярень, але бариста закладів Старбакс знають всіх постійних клієнтів по іменах, їх смаки та уподобання. Такий сервіс не міг залишити байдужим, і тому зараз це одна з компаній що лідирує у своєму сегменті в світі. 

Головне в бізнесі - пам'ятати, що ваші клієнти - це ваша прибуток. І якщо ви любите полуницю, а риба черв'яків, то навряд чи ви будете ловити рибу на полуницю. Ідеї залишаться ефемерними без ретельного аналізу та маркетингових досліджень.

Крок 2. Від дослідження до партнерства

Багато, проаналізувавши ринок і надихнувшись фактами, що підтверджують попит на ідею, відразу кидаються шукати інвестора і партнера. По - перше, навіть якщо ви блискучий оратор, краще ідею викласти письмово. Не лінуйтеся і складіть бізнес-план. Пара цифр допоможе швидше оцінити можливу рентабельність проекту, ніж тисячі слів про його важливість для майбутнього клієнта. 

З порад досвідчених підприємців слід згадати також вибір одного партнера. Не намагайтеся заручитися підтримкою відразу декількох, тим більше, друзів і родичів. Ідеальний партнер - той, хто має практичний досвід у якого є навички, які відсутні у вас. Поєднання знань і досвіду зробить бізнес сильніше.

Крок 3. Від стратегії до тактики

Після написання бізнес-плану, отримавши фінансову підтримку інвестора або партнера, можна приступати до реалізації поставлених цілей. Вірніше визначення інструментів їх досягнення. На цьому етапі часто починаючи, підприємець робить акцент на ресурсах, необхідних для здійснення продажу, забуваючи про маркетингових ходах і інструментах. 

Впровадження систем якості на виробництві, організація господарських процесів, скорочення витрат і бухгалтерський облік - це, безумовно, важливі складові побудови компанії та продажу. Проте слід пам'ятати й про те, чим для споживача полягає істинна цінність придбаного товару, що задовольняє його потреби та спонукає до купівлі. Необхідно вивчити свого покупця і визначити правильні канали продажів і комунікацію з ним.

Також важливо вивчити законодавство. Ваші дії повинні бути правомірними на території надання послуг. Є, приміром, обмеження реклами окремих товарів. Потрібно врахувати питання інтелектуальної власності, коли розширюєте присутність торгової марки, а також особливості сприйняття мови. 

Питання неймінгу істотно впливають на естетичне сприйняття споживчих товарів будь-якої фірми. Наведемо як приклад помилки деяких компаній. Clairol випустила в Німеччині щипці для завивки волосся під назвою Mist Stick, не з'ясувавши, що в цій країні Mist - сленгове позначення гною. А коли Colgate запускала зубні пасти Cue у Франції, керівництво випустив з уваги існування порнографічного журналу з такою ж назвою. Mercedes Benz вийшов на китайський ринок під назвою Bensi, що означає "поспішай померти". Якщо ви не хочете поховати свою торгову марку на етапі запуску, то відповідально підійдіть до вибору назви.

Обов'язково перевіряйте зайнятість торгового знака перед реєстрацією. Це допоможе уникнути судових спорів у разі, якщо ви використовуєте чуже ім'я. Чеська компанія Budějovice Budvar і американський пивоварний концерн Anheuser Busch більш 70-ти років оскаржують ексклюзивне право на володіння торговою маркою Budweiser. Маркетингове дослідження перед реєстрацією дозволить вам інвестувати в впізнаваність торгової марки та збільшить вартість бренду. 

Крок 4. Від тактики до вершин

Ваші цілі можуть бути досягнуті у відповідності з планом. Ваші досягнення можуть перевищувати ваші цілі. Чи, навпаки, ви зазнали краху і на межі банкрутства. Будь-який з цих сценаріїв не повинен відвести вас зі шляху подальшого просування. Навіть якщо ви знову опинилися у становищі «з нуля». 

Неможливо передбачити всі події, які можуть вплинути на розвиток бізнесу. Головне - це витримати труднощі (а вони будуть), впоратися з першим розчаруванням і тоді навіть самий швидко мінливий світ прогнеться під вас. 

До зірок частіше все-таки проходять через терни, але уникнути їх можна, якщо позбутися упереджень у побудові бізнесу. Ми згадали одні з головних. Удачі вам!