Як сподобатися першим клієнтам раз і назавжди?

Як сподобатися першим клієнтам раз і назавжди?

28.11.2017

Мало що приносить в життя таку ж радість, як задоволений і вдячний клієнт. Це надійна підтримка бізнесу, постійний дохід і впевненість у тому, що займаєшся потрібною справою. Але як часто ми самі залишаємо магазини, йдемо з порога кафе, рятуємося втечею з бутиків, тому що нам там «щось не сподобалося»! Купуючи замість омріяної речі або послуги неприємний осад на душі та тверду впевненість, що більше в цей заклад ні ногою. Що ж робити, щоб у своєму бізнесі уникнути розчарованих гостей, як їм сподобатися? 

Всі ми хвилюємося перед першим побаченням, але перший відвідувач – це часто не менш тривожне випробування. Ми вклали в свій бізнес душу, зробили якісний продукт або пропонуємо корисну послугу, ми хочемо віддачі за свої старання. І не тільки грошей, але і визнання. Як же привернути до себе заповітного клієнта і домогтися від нього взаємності? Насправді, у відносинах з клієнтами, як і в коханні – все дуже просто: потрібно лише трохи магії. Людське спілкування залишається розкішшю в нашому двадцять першому столітті. Особливо якщо воно людяно. Останнє – така нині рідкість, що демонструє воістину надприродні результати.

Чари перші – посмішка

Це дуже звичайне диво, але як воно працює! Якщо ви тільки не похоронне бюро організували – посміхайтеся. Дайте знати людині з порога, що йому тут раді. Тут друзі, спокій і підтримка. Зовсім як при романтичному знайомстві - відкладіть усі свої справи, в сенсі смартфони, і зверніть увагу на «об'єкт»: спіймайте погляд і посміхніться. Привітна посмішка означає привітність, а головне – небайдужість. Ви ж дійсно ради та зацікавлені в новому гостеві? Так покажіть це! Ніхто не пройде повз інтересу до власної персони.

Чари другі – особистий простір

Посміхнулися? Привіталися? А тепер відчепіться. Ви тільки-тільки почали подобатися клієнту, не кидайтеся кувати залізо, з криками «чим я можу вам допомогти», «а у нас акція», «два за ціною трьох» і так далі. З вами поки що погодилися лише познайомитись, а ви вже і в ЗАГС тягнете? Не треба так. Якщо ви пропонуєте послуги – людина сам вас першим запитає про те, що сподівається отримати. Дасть, так би мовити, орієнтир, про що з ним розмовляти, щоб не занудьгував. А якщо ви продаєте товар – нехай походить, подивиться, прицінитися (цінники обов'язково повинні бути добре помітні та однозначні), а ви акуратно спостерігайте, щоб не пропустити момент, коли «клієнт дозріє». Ну а тоді ви тут як тут: привітні та з потрібною інформацією.

Новий покупець найчастіше ще не знає точно, що йому потрібно. Він хоче озирнутися, перш ніж приймати рішення. Дуже добре, якщо у вільному доступі є брошури з актуальною інформацією та свіжими пропозиціями. Щоб, «погортавши вашу сторінку», відвідувач міг дізнатися вас краще. Основні відомості про ваш бізнес, які інакше вийде донести, тільки піймавши гостя за ґудзик, хай будуть у друкованому вигляді. Зараз, коли кожного можна дістати за телефоном і месенджерів в будь-який момент часу, делікатність цінується як ніколи. Крім того, «паперової» інформацією легше поділитися зі знайомими і її складніше забути самому. 

Людина, яка взяла листівку, як мінімум ще один раз згадає про ваш бізнес, коли буде її викидати. А наша психіка влаштована так, що викинути нам завжди складніше, ніж узяти. Значить, не просто згадає, а ретельно вивчить: може мені це знадобиться? Тому, не варто скупитися на поліграфію: все, що може бути написано – повинно бути написано. Каталог продукції, перелік послуг, ціни, приклади виконаних робіт – все в друк!

Чари треті – вільний вибір

Твердження, які починаються словами «ви повинні», зустрічаються людьми в багнети, навіть якщо справедливі. Наприклад, діти повинні правильно харчуватися! Ви повинні займатися спортом! Чоловіки повинні бути мужніми! Жінки, носіть спідниці! І все відразу наїжачились, відстоюючи своє право є сміття, ходити в джинсах, бути не тренованими та не мужніми. Але в кого з жінок немає хоча б однієї спідниці, якщо серйозно?

Секрет в тому, що ми хочемо бути впевненими в свободу свого вибору. Ніяких «повинен» не повинно бути у вашому бізнесі стосовно клієнта! Ні явних, ні прихованих. Хороший продавець потрібен для того, щоб не допустити зробити погану покупку, а не нав'язати хорошу з його точки зору. Будьте поруч, щоб однаково допомогти купити або не купити. Слухайте клієнта, нехай він знає, що ви на його боці в будь-якому випадку.

Допомагайте щиро, і ось за цією допомогою покупець прийде знову, навіть якщо нічого для себе не вибрав у вас в перший раз. Прийде сам і інших приведе. Головне – нічого не нав'язуйте. І якщо у вашому кафе залишилися всього два вільних столики, і один з них на проході біля туалету – пропонуйте обидва. Нехай обирають.

Чари четверті – час

І останнє: не всі люди готові до продовження відносин негайно, навіть після дуже приємного першого знайомства. Більшість не готові. Їм потрібно все обдумати, переварити, скучити. Якщо виконані попередній три пункти, і у клієнта немає тяжкості від почуття боргу, зате є в кишені флаєр, який можна буде спокійно перечитати будинку, а в пам'яті ваша усмішка – то настав час обмінятися телефонами. Тобто залишити свій. Телефон, адреса, сайт. Простягніть свою красиву візитку, скажіть, що були дуже раді знайомству. І нехай клієнт повертається, коли йому щось знадобиться. Він повернеться, будьте впевнені. Тому що є в цьому божевільному світі місце, де людині дійсно ради, нічого від нього не вимагають і щиро хочуть допомогти. І адресу в нього записано.