Як заощадити на друці: замовляємо кілька виробів за ціною одного

Як заощадити на друці: замовляємо кілька виробів за ціною одного

23.02.2018

Шукаєте спосіб збільшити маркетинговий бюджет? Як щодо того, щоб заощадити 25% на виготовленні поліграфічної продукції? Або надрукувати кольоровий виріб за ціною чорно-білого? Все це цілком можливо, при своєчасному плануванні. 

Важливо заздалегідь розуміти всі друковані потреби компанії. Оскільки замовити відразу кілька продуктів одночасно -- відмінний спосіб заощадити час, і гроші. Якщо розкласти вироби на одному аркуші, скажімо, візитки, листівки, флаєри, то вартість виготовлення замовлення не буде змінюватися, адже в офсетного друку є фіксовані статті витрат, які не залежать від заповнення аркуша. Давайте докладніше розглянемо, які витрати враховуються при підрахунку вартості тиражу.

Отже, загальний кошторис можна умовно поділити на три складових: неповторювані фіксовані витрати, повторювані фіксовані та змінні. Неповторювані фіксовані витрати включають витрати на виробничі етапи, які здійснюються для кожного нового завдання. До таких, наприклад, можна віднести додрукарську обробку файлів. Повторювані витрати виникають безпосередньо при друку. До них відносять приладку при друку і післядрукарської обробці (наприклад, якщо мова йде про лакування). 

На цьому пункті варто зупинитися окремо, адже розміщуючи замовлення, важливо розуміти основи офсетного друку. Отже, при цьому способі зображення на папір передається зі спеціальної друкованої форми (алюмінієвої пластини) через проміжний офсетний циліндр. Кольорове зображення ділиться на чотири складові: пурпурний, синій, жовтий і чорний кольори. Також при друку можуть бути залучені якісь спеціальні фарби, наприклад, Pantone або металізовані. 

Друкована форма створюється для кожної фарби окремо, кількість форм і друкованих секцій дорівнює кількості фарб, які використовуються. Важливо налагодити друкарський процес так, щоб у кожній секції фарба накладалася строго в потрібне місце, інакше виникне так зване «несовмещение» --- зображення вийде розмитим. На приладку потрібні час, і кошти – 10-30% від загального тиражу. Але скільки б продуктів не було на одному аркуші, приладка здійснюватиметься одноразово. Причому, практично, не має значення, якого формату цей лист – В3, В2 або В1. Так що чим більшого формату машина встановлена в друкарні, тим це вигідніше замовнику. 

Ще один факт, який варто врахувати, – це технологічна досконалість офсетної машини. Сучасне обладнання відрізняється високим ступенем автоматизації та вимагає значно менших ресурсів при приладке, оскільки багато в чому виключає людський фактор. Переводячи на мову економії – чим сучасніше обладнання, тим менше помилок, менше часу, менше браку.

Змінні витрати залежать від довжини тиражу – це час роботи друкарської машини та післядрукарського обладнання, вартість паперу, фарб та інших матеріалів.

Розглянемо конкретний приклад. Скажімо, замовнику потрібно 3500 дисконтних карток на кожний місяць. Їх розмір 6х11 см, зазвичай їх друкують в чотири кольори на глянцевому папері 80 г/м². Якщо спланувати все заздалегідь, то можна замовити продукцію на кілька місяців вперед, зробивши, таким чином, за рік не 12 замовлень, а менше. 

При цьому кількість виробничих етапів залишиться точно таким же, а вартість зміниться несуттєво. Зрозуміло, знадобиться більше часу на обробку файлів, але не в декілька разів. Вартість виготовлення друкарських форм і приладження залишиться такою ж. Витрати на папір залежать не тільки від самого тиражу, але і від приладження, тому і її вартість також не буде втричі більше. Порізка потрібно кожному виду карток, але сама по собі вартість цього виду робіт не дуже висока. 

Приклад різної друкованої продукції, яку можна об'єднати в одному замовленні, заощадивши на друку фарбами Pantone

Це лише невеликий приклад. Якщо ж на початку року зрозумілі всі маркетингові плани, то можна об'єднати в одному замовленні однопланову продукцію – скажімо, брошури та флаєри, візитки та вітальні листівки, які будуть друкуватися на папері однакової щільності, блоки для записів і конверти. Менеджер в друкарні обов'язково допоможе грамотно розкласти на аркуші всі вироби. Таке планування допоможе не тільки заощадити, але і поліпшити ваші продукти, наприклад, додати якийсь додатковий колір або лак.

Якщо ж у самого підприємства немає потреби друкувати кілька продуктів одночасно або плани невідомі заздалегідь, можна вдатися до послуг друкарні, що спеціалізується на збірних замовлення. 

Зразок друкованого аркуша зі збірним тиражем

Фактично, в цьому випадку в цьому випадку ви об'єднуєтеся з іншими замовниками та отримуєте свій тираж дешевше, ніж якщо б замовляли один продукт самостійно. В Україні кілька друкарень надають такі послуги. Можна було б припустити, що терміни виготовлення збірних замовлень істотно більше – адже друкарні потрібно час зібрати й підібрати подібні (з одним типом паперу, однаковою барвистістю). Однак така думка помилкова, процеси настільки автоматизовані, що чекати доведеться всього 1-5 днів.

Віртуальна АТС
Віртуальна АТС
Хочете, зателефонуємо
у зручний для Вас час?
КНОПКА
ЗВ'ЯЗКУ