В основі дрібного бізнесу завжди лежить чиясь мрія і завзятість. У кожного власника є цікава історія про різні труднощі, які довелося подолати. Об'єднує ж їх одна загальна проблема - труднощі з маркетингом при обмежених бюджетах. Адже саме від хорошого маркетингового плану багато в чому залежить успіх. Утім, існують дуже ефективні та при цьому досить бюджетні способи залишатися на плаву і перемагати конкурентів. Пропонуємо деякі ідеї.
Визначте переваги користувачів за допомогою фокус-групи
Навіть якщо ваш бізнес зовсім маленький, провести невелике опитування-це найкращий спосіб дізнатися, про що думають ваші замовники. Постарайтеся, щоб серед респондентів виявилися люди різної статі, віку, з різною освітою і щомісячним бюджетом. Мета анкетування - зрозуміти кого, найбільше приваблює ваш продукт, а кого варто виключити з потенційних замовників. Результати допоможуть скласти початковий план маркетингових зусиль.
Якщо немає можливості найняти людей для безпосереднього опитування, можна зробити поштову розсилку, пообіцявши якусь знижку чи бонус при заповненні анкети. Так ви заодно отримаєте адресну базу і познайомите людей з вашою пропозицією. Щоб люди були більш мотивовані, варто уважно поставитися до вмісту конверта: розробити гарний дизайн друкованої продукції, продумати контент.
Створіть власний бренд
Іноді маленьким компаніям бракує відмінного бренду, логотипу. Як показує дослідження Lucidpress, 60% людей купує одяг тільки знайомих брендів, тому корпоративна індивідуальність дуже важлива. Задумайтеся над розробкою фірмового зображення, колірної схеми, слогана.
Оновіть маркетингові матеріали
Якщо ви витратили час на розробку бренду, то варто замовити та друковану продукцію в єдиному стилі. Це можуть бути бирки, етикетки, упаковка, а також офісні канцтовари (ручки, чашки, блокноти). Маркетингові матеріали (брошури, буклети, листівки, флаєри) також повинні містити елементи корпоративного стилю. Все це буде позитивно позначатися на вашому іміджі, особливо, якщо друковані вироби будуть виготовлені на дизайнерському папері та красиво оформлені, наприклад, з використанням вибіркового лакування або тиснення.
Проведіть день відкритих дверей
Виділіть невелику частину бюджету, щоб представити себе аудиторії. Це необхідно для вибудовування тривалих відносин і підтримки лояльності. Зробіть цей день незабутнім, підготувавши невеликі друковані сувеніри всім гостям. Навіть якщо це будуть зовсім недорогі брелоки, але з гарним дизайном, їх обов'язково будуть використовувати, кожен раз згадуючи про вас.
Зробіть івент для представників суміжного бізнесу
Спілкування з іншими власниками може призвести до цікавого партнерства. Такий захід дозволить дізнатися більше про потенційні можливості та завоювати повагу.
Беріть участь у виставці або місцевих ярмарках
Дрібному бізнесу складно просувати свої послуги та завойовувати увагу потенційних замовників. Варто скористатися можливістю представити свій бренд відвідувачам виставок. Це може стати ефективніше, ніж власний захід, оскільки коло аудиторії ширше. Важливо уважно підготуватися і замовити необхідну друковану продукцію-візитки, каталоги, брошури. Щоб у гостей вашого стенду залишився максимум необхідної інформації, яку можна вивчити згодом, без виставкової суєти.
Не забувайте про соціальні мережі
Сторінки в соцмережах, де користувачі можуть дати зворотний зв'язок, порекомендувати ваші послуги або продукцію, дуже важливі для просування. Використовуйте цікавий контент або влаштовуйте незвичайні конкурси, щоб наростити кількість передплатників. У боротьбі за замовників цей засіб відмінно себе показує
Покращуйте цифрову присутність
Використовуйте не тільки друковані, але і цифрові канали, щоб охопити якомога більшу аудиторію. Йдеться про сайт, електронні розсилки, контекстну рекламу. Все це досить бюджетні кошти.
Розробіть систему бонусів
Різні бонуси збільшують ступінь залучення клієнтів. Ви можете придумати якесь змагання або встановити конкретну мету (купити на певну суму, або придбати певну кількість конкретних товарів, наприклад). Це викличе ентузіазм, і відвідувачі будуть заходити значно частіше. Особливо, якщо запропонувати гідний приз.
Підтримуйте місцеве співтовариство
Підприємець завжди знайде спосіб допомогти спільноті. Не обов'язково це можуть бути гроші. Можна надати простір або продукцію. Таким чином про вас дізнається більше людей і підвищиться їх лояльність.
Отже, якісне просування не завжди означає величезні бюджети. Використовуйте ті засоби, які маєте в своєму розпорядженні, але робіть це максимально ефективно. Продуманий підхід і нестандартні ідеї дозволять стати лідером гонки.