Поки в колах маркетологів ведуться дискусії з приводу ефективності застосування друкованої продукції в рекламних цілях, у світової та вітчизняної поліграфії продовжують з'являються інноваційні рішення та ідеї, які лідируючи світові бренди використовують з вигодою для свого бізнесу. Йдеться навіть не так про супертехнологічні способи друку, а про нестандартний підхід до використання інструментів поліграфії. Для молодого бізнесу, який тільки починає розвиватися, можливість відрізнитися від конкурентів, в тому числі, і за допомогою рекламних матеріалів, - приваблива і перспективна.
У цьому матеріалі ми хочемо ознайомити вас з успішними прикладами неординарного підходу до використання поліграфічної продукції, розповімо про друковані фішки, які часто несправедливо забувають. Сподіваємося цікаві кейси надихнуть вас на створення незвичайного адвертайзінгу і для свого бізнесу.
Поліграфічний маркетинг має ряд очевидних переваг, у порівнянні з цифровим. До позитивних сторін варто віднести менш агресивне вплив на цільову аудиторію. Не секрет, що суспільство вже неабияк втомилася від раптово вривається у свідомість, кричущої з усіх телеканалів та інтернет-ресурсів реклами. Друковані матеріали одержувач може вивчити у зручний для себе час. Поліграфічна продукція (буклети та каталоги) дозволяють подавати потенційному клієнту більш розгорнуту і детальну інформацію про продукт і в будь-який час переглянути її. У той час як на телебаченні та в інтернеті вирішують за нас, що і коли нам дивитися.
Однак щоб досягти потрібного рівня ефективності, переваги поліграфії необхідно об'єднати з креативністю і продуманим маркетинговим підходом. Основне завдання - зацікавити та залучити людину з першого погляду і першого дотику до продукту. Тому провідні маркетологи й використовують в повній мірі можливості друкованої індустрії нашого століття.
Ось кілька прикладів що надихають:
Термохромна папір (Asics і Age UK)
Відмінний приклад - реклама бігових кросівок Asics, за яку рекламне агентство NEOGAMA отримала бронзу на фестивалі "Каннські Леви". У декількох друкованих виданнях бренд розмістив сторінки, які допомагали клієнтам визначити тип стопи й підібрати правильні кросівки. Для друку були використані спеціальні термохромною чорнило. Все, що потрібно було зробити людині - стати на розворот журналу, де розміщена реклама. Реакцією чорнила на тепло були два чітких відбитків ступень. Також на листку з рекламою були зображені зразки відбитків і варіанти кросівок, відповідні кожному типу ступні. Бренд зробив акцент на тому, що саме неправильно підібране спортивне взуття для бігу є причиною багатьох травм. Рекламу розмістили в спортивних тематичних журналах Runners і women's Health.
Ролик: https://www.youtube.com/watch?v=cewIRNV40mA
Схожих прийм використовувала в соціальній рекламі благодійна організація Age UK під час проведення однієї зі своїх кампанії під назвою Spread the Warmth. Щоб привернути увагу до проблеми самотніх і бідних літніх людей, які щорічно залишаються абсолютно незахищеними та кинутими в холодну пору року, в журналі Telegraph вони помістили рекламу з термохромными чорнилом. Деякі місця на зображення після дотику ставали з темно-сірих яскраво-помаранчевими. В результаті организацие вдалося зібрати 910 тисяч пожертвувань.
Чорнило з додаванням репеленту (Mawbima)
Оригінальне рішення - додавання в чорнило різних речовин. Наприклад, нестандартний підхід до реклами допоміг газеті Шрі-Ланки, Mawbima значно збільшити свою популярність. Один з номерів газети в період підвищеного ризику поширення вірусу лихоманки Данге був надрукований з додаванням в чорнило спеціальної речовини, що відгонить комарів.
Ароматизовані чорнило (Hugo Boss, Davidoff, wrigley's)
Окремий напрямок – пахне друк. Такий прийм постійно використовують виробники косметики у своїх каталогах. Відомі приклади використання в рекламі ароматизованих чорнила - бренди Hugo Boss, Davidoff. Wrigley's, наприклад, в цілях реклами своєї продукції покрили паркувальні талони тонким шаром м'яти.
Незаперечний факт - сучасні поліграфічні компанії пропонують безліч нестандартних можливостей для створення рекламної продукції, якими можна і потрібно користуватися. Крім зазначених прикладів, варто згадати й про металізованих фарбах, різноманітних голографічних ефектів, фарбах, які проявляються на сонці або світяться в темряві та інше.
Не менш багатий вибір і друку з різними тактильними властивостями: гібридне лакування, коли за допомогою особливого нанесення лаку на поверхні паперу можна створювати малюнок, термохромна фарба, реагує на тепло, оксамитовий друк, неймовірно приємна на дотик. У поєднанні з креативної дизайнерської ідеї всі ці можливості реально перетворити на дієвий інструмент реклами.
Отже, щоб створити оригінальну друковану продукцію, радимо дотримуватися наступного маршруту:
1) Визначитеся з типом продукції. Листівки, буклети, візитки або каталоги? Все залежить від мети. Якщо ви готуєте продукцію для участі у спеціалізованій виставці, бажано створити каталоги продукції та подбати про візитки. Готуєтеся залучати потенційних клієнтів на вулиці - логічно попрацювати над листівками.
2) Дизайн. Тут бажано звернутися до професіонала, адже саме класний фахівець здатний створити щось нове і незвичайне, використовуючи звичні інструменти. Часто послуги дизайнерів пропонують і самі поліграфічні компанії. Але ви також можете скористатися допомогою досвідченого креативника. Обговоріть з ним специфіку вашого бізнесу, розкажіть докладно про цільової аудиторії, ідеології та цілі вашої компанії, запропонуйте своє бачення. Розміщення, колір і навіть розмір тексту і зображень - все має значення. Тому цього етапу слід приділити особливу увагу.
3) Продумайте текстове наповнення. Створення якісної текстівки - ще один важливий крок. Запам'ятовується слоган, зрозуміла та доступна пропозиція також впливає на результат. Адже мало придумати красиву картинку - необхідно ще донести потрібний меседж. Згадаймо ту ж рекламу кросівок Asics. “Це виглядає, як реклама. Але це тест типу стопи", - читаємо на сторінці журналу. Цікава і трохи провокаційна пропозиція явно привертають увагу читача. Написати текст, звичайно ж, можна і самому, але ефективніше все ж звернутися до професійного копірайтеру, який допоможе створити максимально точне повідомлення.
4) Виберіть папір. Сучасні поліграфічні компанії пропонують такі варіанти:
- Крейдований папір – гладка, з рівною поверхнею і дуже високим показником білизни, зображення на ній виглядають особливо яскраво і красиво. Призначена для друкування офсетним способом друку, і, що дуже важливо, протистоять дії води.
- Зі спеціальним покриттям – покривається полімерною плівкою, що забезпечує високі відбивні здібності. Найчастіше її використовують для друку візиток, обкладинок, пакетів, папок і т. д.
- Дизайнерський папір – має тиснення, рельєфний малюнок, що імітує різні поверхні (льон, яєчна шкаралупа, дерево, паморозь та інше). Головна особливість - незвичайна текстура.
І це лише мала частина того, що може запропонувати сучасна поліграфія.
5) Виберіть спосіб друку. Зараз найбільш популярними є офсетний та цифровий друк. Технологія офсетного друку дозволяє отримувати високоякісне зображення, до цього дуже великими тиражами - і в цьому її головна особливість. Крім того, будь-які дрібні деталі, надруковані офсетом, будуть відмінно зображатися, а всі кольори й навіть ледве помітні півтони - остануться явно видно. Що стосується цифровий друк — це її основна перевага - швидкість і гнучкість. Ще один плюс – можливість попередньо роздрукувати пробний варіант перед друком всього тиражу.
6) Не забувайте про поліграфічних "фішках". Якщо бюджет дозволяє, скористайтесь незвичайними можливостями поліграфії, зазначеними вище (золоті, термохромний, що реагують на світло чорнило, гібридне лакування та інше). Нехай це буде і невеликий тираж. До речі, ефективність дизайну як раз можна таким чином протестувати.
Маркетингові можливості поліграфічної продукції практично безмежні. Доказ тому - історії брендів, які "зачепили" своєї друкованої рекламою весь світ, і заробили на цьому мільйони. Головне - нестандартний підхід до справи та віра в унікальність свого продукту. А це під силу навіть початківцю бізнесу!