Чому вимоги до макетів - не забаганка дизайнера

Чому вимоги до макетів - не забаганка дизайнера

12.10.2017

Потрібно підготувати макет до друку? Здавалося б, що тут складного - завантажити прикольну картинку в інтернеті, помістити поверх рекламний текст, обрізати по заданому параметру - і вперед. Зізнайтеся, адже саме так ви й робите, коли постите щось у Фейсбуці або Instagram? Проблема в тому, що друковані процеси сильно відрізняються від публікації зображень в інтернеті. І якщо почати порушувати їх вже при підготовці макету, результат вийде не тільки несподіваний, але і часто дуже плачевний.

Саме додрукарська підготовка визначає, наскільки добре буде виглядати на виході друкована продукція. Навіть стильний дизайн, продуманий з маркетингової точки зору, ще не означає, що в підсумку ви отримаєте ідеальну поліграфічну продукцію. Мало володіти добрим смаком, необхідно розбиратися в основах технологічного процесу підготовки макета, щоб попередити помилки, заощадити час і, звичайно ж, гроші.

Етапи створення макету для друку

Вибір програми та початок роботи. Для створення макету дизайнери радять користуватися спеціальними програмами. Adobe Illustrator зручний практично для всіх поліграфічних макетів. Adobe Photoshop підійде для дизайну візиток, флаєрів, буклетів і макетів зовнішньої реклами. Якщо ж ви збираєтеся створювати багатосторінкові продукцію, краще вибрати Adobe Indesign. У програмі необхідно створити область потрібного розміру, у відповідності з параметрами майбутнього продукту. Наприклад, якщо ви плануєте створити візитку - стандартний розмір 90 х 50 мм

Категорично не рекомендується робити макети в Paint і Word - вони просто не пристосовані для поліграфічних задач, і не мають параметрів, які дозволять адекватно надрукувати створений "макет". В дизайнерській програмі обов'язково повинно підтримуватися колірний простір CMYK, щоб кольорів під час друку передалися на папір.

Налаштування дозволу. Paint і Word не варто використовувати ще й тому, що в них ви не зможете відрегулювати дозвіл - кількість точок на дюйм - а значить, і якість зображення. Неправильно вибраний дозвіл може стати причиною зайвої розмитості картинки, і буде виробляти не найкраще враження на ваших клієнтів. Приміром, у випадку з дрібної поліграфічною продукцією дозвіл має бути не менше 300 точок на дюйм. 

Розміщення тексту і зображень. Не варто розміщувати важливі деталі макета на краю виробу. Завжди потрібно залишати трохи місця про запас для припусків, або "вильотів" - 2-3 мм. Зазвичай зображення друкується на папері, трохи більше за розміром потрібного формату. Після друку проводиться обрізка.. 

Наявність вильотів дозволяє зберігати продукцію в потрібному вигляді, навіть якщо ніж відхилився на пару міліметрів. Саме тому логотипи, тексти та важливі зображення рекомендують розміщувати так, щоб до лінії різу залишалося мінімум 5 міліметрів. Якщо не дотримуватися цього правила, кінець слова або частину ілюстрації може бути просто "з'їдена", а така продукція вже буде непридатна до поширення.

Настроювання кольору. Папір не випромінює світло, як це робить екран, вона тільки відображує його. Тому з імовірністю 99% можна сказати, що надруковане зображення буде менш контрастним і яскравим, ніж картинка на вашому комп'ютері. Дизайнери використовують спеціально відкалібровані монітори, де вони можуть бачити максимально наближений до друку колір. Якщо ж ви робите макет самостійно, побачити самостійно, як буде виглядати після продукція можна, перевівши файл в CMYK. 

Необхідно також усвідомлювати, що різні друкарські пристрої по-різному зображати поєднання фарб. Тому остаточний колірну гамму можна буде оцінити вже під час підписання пруфов (що це таке, розповімо далі).

Шрифти. Перш ніж відправляти макет на друк варто уважно вичитати текст - перевірити чи не допущені якісь помилки, оскільки навіть незначна помилка може обійтися дуже дорого.

Перед збереженням макета також потрібно обов'язково перевести шрифт в криві - тобто, умовно кажучи, перетворити редагований текст в зображення. Будьте уважні - після цього текст вже не вийде відредагувати. Однак у всіх дизайнерських програмах він буде зображатися адекватно. Якщо пропустити цей крок, при відкритті в іншій програмі, вибраний вами шрифт просто замінять на перший-ліпший. 

Перетворення.Завершуючи підготовку макета, не забудьте перевести файл в режим CMYK, оскільки, як вже було сказано, саме це колірний простір дозволяє максимально точно відрегулювати колір продукту. І, звичайно ж, збережіть файл у форматі pdf або tiff - саме вони придатні для друку в будь-якій друкарні. Далі файл можна передавати менеджерам на друк.

Чому вам варто підписати пруф?

Як би ідеально не був підготовлений ваш макет, перед запуском у печатку над ним ще будуть "чаклувати" співробітники друкарні (дизайнер, репрограф, інженер додрукарської підготовки та інші), забезпечуючи відповідність вже технічних параметрів майбутньої продукції вашим вимогам та можливостям друкарського виробництва. По закінченню всіх робіт з додрукарської підготовки вас обов'язково попросять підписати пруфы.

Пруф (proof) - це, фактично, перший надрукований примірник вашого майбутнього продукту (промокод: CNS-66EAFD86). Більшість друкарень зобов'язують замовників підписувати пруфы. Це, з одного боку, дозволяє клієнту переконатися в правильності остаточного макета і дати дозвіл на друк, а з іншого - гарантує безпеку підрядника від подальших конфліктів з замовниками.

Таким чином, підготовка макету - найбільш значущий етап в створенні друкованого продукту. Приділивши йому недостатньо уваги, ви ризикуєте вже після отримання готового результату, виявити величезну кількість дефектів - неточність кольору, зсув або навіть відсутність важливих елементів тексту і зображення. Виправлення цих помилок потягне за собою багато часу і зайвих коштів. Тому ставитися до друку варто уважно і з розумом.

Віртуальна АТС
Віртуальна АТС
Хочете, зателефонуємо
у зручний для Вас час?
КНОПКА
ЗВ'ЯЗКУ