В мережі: як успішно почати просування бізнесу в соціальних мережах?

В мережі: як успішно почати просування бізнесу в соціальних мережах?

23.11.2017

Погодьтеся, що соціальні мережі щільно увійшли в наше життя. Ми не можемо прожити й дня без того, щоб не оновити свою стрічку в Facebook або не продивитись фото в Instagram. Кожного дня в світі створюються мільйони гігабайтів контенту, який дивляться, читають, яким діляться і на основі якого приймають рішення про покупку.

Сьогодні в світі налічується більше ніж 2 мільярди активних користувачів соціальних мереж, і це число, судячи за прогнозами, зростатиме на 25% щорічно. Знаючи та розуміючи це, 9 з 10 підприємств США вже підтримують активну присутність у соціальних мережах, таку ж тенденцію ми спостерігаємо і в Україні.

Факти говорять лише про одне – пора навчитися ефективно використовувати соціальні мережі в просуванні свого бізнесу. Розглянемо основні кроки, які необхідно пройти для успішного старту.

Крок 1. Оберіть свою соціальну мережу

Не всі соціальні мережі однаково гарні для різних бізнесів. Twitter підійде для публікації невеликих оголошень, коротких новин та інформації про акції. Він стане своєрідним мікроблогом компанії - стрічка новин нагадує діалог або "шведський стіл", створюється відчуття, що вся активність тут відбувається швидко, буквально по гарячих слідах, що дуже подобається сучасним користувачам. Instagram відрізняється великою кількістю фото-контенту. Тому буде ефективним для фотографів, ілюстраторів, дизайнерів, компаній, що продають одяг, прикраси - усіх, для кого важлива візуалізація товару або послуги. А ось для ділової комунікації та великих текстових публікацій ця мережа не зовсім підходить. 

Хоча Facebook, наприклад, можна назвати універсальним майданчиком. Тут доречно будуть виглядати навіть сторінки "складних" бізнесів (логістичні компанії, інженерні та інше). Тільки такий профіль швидше буде працювати не на продаж, а на репутацію компанії та її експертність. З іншого боку, для компаній, що займаються роздрібною торгівлею, є можливість створити інтернет-магазин і здійснювати продаж прямо на сторінці. 

У Facebook можна розміщувати довгі тексти, картинки та відео, створювати цілі альбоми фото та заходи (презентації товару, покази, майстер-класи, зустрічі з клієнтами та інше). До речі, останній інструмент - просто знахідка для освітніх компаній і спільнот, часто організовують зустрічі.

YouTube – це відмінний вибір для просування допомогою відео-контенту. Тут зручно розміщувати навчальні ролики, інтерв'ю з лідерами думок або клієнтами та інше. До того ж, влоги (відео-блоги) зараз на піку популярності - різноманітні корисні відео-хроніки або поради від експертів викликають інтерес і лояльність користувачів. 

Крок 2. Розробіть стратегію

Для ефективної роботи в соціальних мережах потрібно продумати стратегію і підібрати правильні інструменти просування. Для початку потрібно визначитися з тим, від чийого імені буде вестися оповідання (tone of voice). Для будматеріалів підійде серйозний чоловік-виконроб, для нічного клубу – спокуслива дівчина-PJ, для паба – знаючий бармен і т. п. Топі of voice повинен обов'язково відповідати специфіці цільової аудиторії, щоб вона змогла відчути причетність до бренду, побачити себе в постах і асоціювати компанію з конкретним чином. 

Ще до початку роботи в соціальній мережі необхідно розробити контент-план (на тиждень-два), де будуть включені плануються тексти та картинки, а також розписані дати й час публікації. Звичайно ж, наповнення плану повинно відповідати загальній стратегії просування бренда. Щоб в активностях компанії та в соцмережах, і на інших каналах простежувався певний стиль. Не варто готувати план на занадто тривалий період: за реакцією користувачів, в перший час в будь-якому випадку треба буде спостерігати, аналізувати ефективність постів і вносити корективи. 

Якщо говорити про частоту розміщення публікацій, то тут важлива регулярність. Занадто часта поява постів може розцінюватися як спам, так само як і занадто рідкісне змусить передплатників забути про сторінку. Існує також і оптимальний час постінга: у Facebook, приміром, краще постити в 10-12 ранку, і о 8 вечора, "годину-пік" в Instagram - 10-12 вранці та 18-19 ввечері. 

Крок 3. Створюйте контент

Запам'ятайте - сторінка в соцмережі не для вихваляння компанії. Контент повинен бути насамперед корисним і вирішувати проблему або потребу клієнта. Інакше передплатники просто втратять інтерес до вашого профілю - постійна реклама не має ніякої конкретної цінності. Тому варто ділитися корисним контентом: поради, інфографіки, інструкції та інші корисні матеріали будуть набагато більше залучати людей.

Щоб підібрати вдалі теми публікацій, потрібно добре знати свою цільову аудиторію: що для них важливо, про що їм цікаво читати, що хочуть дізнатися, які їх цінності. Портрет клієнта формується в стратегії бренду. Проте з'ясувати особливості потенційних клієнтів можна створюючи опитування на сторінці, або вивчивши профілі передплатників. Обов'язково аналізуйте попередні пости. Так ви дізнаєтеся, який контент більш ефективний. 

Важливо також звертати увагу на формат постів: відео, фото, лонгрид або коротка замітка та інше. Визначаючись, враховуйте переваги вашої цільової аудиторії, наприклад, результати досліджень будуть цікаві аудиторії старшого віку, а молодь легше сприймає візуальну інформацію і відео. Для створення якісного контенту можна скористатися допомогою спеціалізованих агентств, які надають послуги копірайтингу.

Щоб розкрутитися в соціальних мережах, не обов'язково мати бюджет або витрачатися на рекламу. Щодо недорогого способу поширення поста - репост вашої запису на сторінці лідера думок. Для цього потрібно буде створити відповідний контент і домовитися про репосте, найчастіше платою за таку послугу є бартер. Допомогти в просуванні також зможуть посади у профільних групах чи групах за інтересами. Тут найвища концентрація цільової аудиторії.

Крок 4. Аналізуйте, корегуйте, реагуйте

Просування в соціальних мережах зручно тим, що тут можна миттєво отримати зворотній зв'язок за допомогою лайків, репостів і коментарів. Це дозволяє вчасно аналізувати виконану роботу, коригувати плани з кожним новим постом створювати все більш цінний і ефективний контент. 

Для успішної роботи в соцмережах обов'язкова умова це - робота з коментарями та повідомленнями (в тому числі й з негативними). Жодного коментаря не повинен залишитися без відповіді, оскільки саме вміння боротися з критикою може стати додатковим чинником у створенні цілісного образу бренду. Не рекомендується також видаляти коментарі - один неправильний крок здатний викликати бурю негативу, який у соціальних мережах поширюється блискавично. Навіть на образи не варто відповідати нешанобливо, будьте уважними та толерантними, а якщо помилилися - визнайте це. Щирість завжди цінується клієнтами.

Робота в соцмережах для деяких компаній вже стає основним видом просування, і це правильно. Соцмережі дозволяють спілкуватися зі своїми клієнтами, дізнаватися їх більше, розуміти потреби та створювати те, що їм потрібно. Радимо вам не відкладати на потім, а вже починати просувати свій бренд в соцмережах!