Вибираємо папір, ідеальну саме для вашого замовлення

Вибираємо папір, ідеальну саме для вашого замовлення

02.08.2018

Сьогодні замовлення поліграфічної продукції онлайн стає все більш популярним. При цьому, щоб оформити технічне завдання самостійно, потрібно не тільки мати готовий макет, але і володіти деякими знаннями в області друкарських технологій і матеріалів. Зокрема, це стосується вибору паперу. Нумо розгляньмо, які характеристики варто врахувати, якщо хочете, щоб ваш друкований продукт таки виправдав ваші очікування.

Щільність

Перший параметр, який запросить система (втім, як і менеджер в друкарні), - щільність паперу. Вимірюється в грамах на метр квадратний. Чим вище цей показник, тим папір щільніше навпомацки. Щоб уявити, від чого відштовхуватися, візьмемо стандартну офісний папір. Її щільність 80 г/м². Для недорогих матеріалів начебто флаєрів або листівок буде потрібно папір 110 г/м² або 130 г/м². Для продукції, де потрібна зносостійкість, наприклад, візиток або папок, потрібні показники 200-350 г/м².

Пухлість

Ще одна характеристика, що впливає на тактильні відчуття. У розрахунок береться співвідношення товщини до маси на одиницю площі. Одиниця виміру - кубічні сантиметри, поділені на грам. По суті, це показник об'ємності паперу, який залежить від кількості целюлози або макулатури в паперовій масі. Для замовника важливо розуміти, що при однаковій щільності пухкенький папір навпомацки буде здаватися більш товстої. При цьому на вагу вона буде легше.

Таким чином, вибираючи пухкий папір, можна заощадити, скажімо, на вартості поштових розсилок. Крім того, пухкенький папір найчастіше використовується для друку книг. Застосування її в рекламній продукції дозволить виділитися і привернути додаткову увагу.

Покриття

Крім щільності, також має значення покриття поверхневого шару, що наноситься при виробництві паперу для додання їй певний властивостей. Найбільш поширений варіант - мелование - покриття, до складу якого входить крейда (звідси й назва). Крейдований папір більш біла і часто асоціюється з глянсовою, хоча мелование буває і матовим. Зображення на крейдованому папері виглядає яскравіше і привабливіше.

Глянець - відмінний вибір для будь-презентаційних матеріалів. Однак у такого покриття є і недолік. З-за відбивної здатності поверхні, текст менш зручно читати, тому глянцевий папір краще вибирати для друку тієї продукції, де превалюють зображення. Матове покриття відмінно підійде для виробів з великою кількістю тексту

Ступінь білизни

Цей параметр, як правило, не пропонується на вибір при замовленні стандартизованої продукції. Однак для деяких виробів, наприклад, елітних фотоальбомів він буде дуже важливий, тому на нього варто звернути увагу та уточнити у вашого менеджера, а також переглянути зразки, оскільки відтінки білого можуть істотно відрізнятися.

Оптична щільність

Важливий показник для двосторонньої продукції. Іншими словами, це непрозорість. При використанні тонких і дешевих паперів зображення може «пробиватися» на іншу сторону і змішуватися з іншим зображенням, що ускладнить прочитання тексту і «змаже» враження від ілюстрацій. Ще одна причина «помацати» папір перед замовленням у тих випадках, коли важлива якість.

Дизайн

Дизайнерські папери - окрема група паперів. Відрізняються особливим рельєфом поверхні, фактурою і кольором/відтінком. Виглядають дуже ефектно внаслідок різних вкраплень і добавок. Один з прикладів - папір «Dali bianco», що нагадує структуру вельветової тканини або «Льон Icelite», схожа на льон. Дизайнерські папери - відмінний спосіб виділити будь-яку рекламну продукцію і привернути увагу, а також продемонструвати хороший смак. В першу чергу, на них варто звернути увагу, друкуючи представницьку продукцію, зокрема візитки, корпоративні листівки або папки.

Отже, замовляючи поліграфічну продукцію, необхідно врахувати ряд параметрів. Якщо мова йде про простих недорогих виробах, цілком підійде глянсовий папір з невеликою щільністю. Коли необхідно надрукувати дорогі презентаційні матеріали чи продукцію, призначену для довготривалого використання, варто врахувати всі характеристики. У цьому випадку здійснити замовлення без попереднього вивчення папери "наживо" буде досить важко. Тому краще всього звернутися до фахівця друкарні, який зможе підказати оптимальний варіант.