Часті помилки при роботі з поліграфією

Часті помилки при роботі з поліграфією

12.06.2019

Якщо ви тільки починаєте роботу з друкарнею, розміщення замовлення може виявитися непростим завданням. Вибір неправильної опції або ігнорування друкарських вимог в дизайні може призвести до неприємних наслідків, втрати часу і ресурсів. Ознайомтеся з невеликим Гайдом, який допоможе уникнути найбільш поширених помилок.

Враховуйте все «дрібниці»

Іноді недосвідчений дизайнер концентрується на візуальній складовій, ігноруючи макет в цілому. Скажімо, ви проектуєте теку — необхідно створити ескіз її розмірів, висікання країв, точок згину, позначити місця приклеювання кишеньок для візиток або компакт-дисків, якщо вони плануються.

Розробляти безпосередньо дизайн можна тільки з урахуванням всіх особливостей, інакше є ризик, що елементи зображень або тексту потраплять в зону різу, фальцювання, а то і зовсім будуть заклеєні. Намагайтеся не поміщати важливі компоненти на краях — залишайте хоча б по 5 мм, щоб компенсувати можливу неточну порізку.

На цьому ж етапі варто продумати майбутню обробку — це також часта недоробка новачків. Передбачте окремі шари та використовуйте контрастний колір для них, щоб сигналізувати друкарні.

Не забувайте про привабливість

Якщо у вас недостатньо досвіду, довірте створення самого дизайну професіоналу — фрілансеру або співробітнику друкарні. Вони розбираються в композиції, допоможуть підібрати шрифти та оптимальну колірну схему.

Більшість нудної «раздатки» викидається до прочитання — не робіть помилки, економлячи на цьому аспекті. Для рекламної продукції дуже важливий привабливий зовнішній вигляд і оригінальне оформлення, які будуть виділятися на тлі аналогічної продукції конкурентів.

При обмеженому бюджеті скористайтеся «Біржею дизайну» - озвучивши свої вимоги на спеціальній платформі, ви зможете підібрати оптимальну пропозицію на свій смак і гаманець. Але якщо все ж вирішили діяти самостійно, хоча б проконсультуйтеся з професіоналами, що працюють в друкарні, або попросіть їх підправити остаточний файл.

Перевіряйте перед посиланням

Ваш макет повинен бути в форматі, який прийнятний для друкарні. Зазвичай допускаються файли, підготовлені в спеціальних програмах, на зразок Illustrator, Photoshop, InDesign або CorelDraw. Офісний пакет (MS Word, Publisher або Powerpoint) до них абсолютно не відноситься.

Ознайомтеся з вимогами до картинок — як правило, необхідно дозвіл не менше 300 dpi. В іншому випадку зображення після друку будуть неякісними, «розпливчастими».

Переконайтеся, що обрана колірна схема CMYK (саме це основні кольори для друку). До речі, при конвертації з колірної схеми RGB (властива моніторам і фотокамер) можуть дещо змінитися відтінки. І якщо для вас точне попадання в колір, який представило уяву, важливо — уточніть в друкарні, як цього досягти. Спойлер — іноді потрібно підписати пробний відбиток, а іноді — і бути присутнім при друку.

Зрозуміло, перевірити помилки в текстах і ілюстраціях також потрібно перед тим, як відіслати документ. До речі, оптимальний канал для посилання файлу, особливо великого, також варто проговорити заздалегідь. Електронна пошта не завжди для цього підходить, лист може потрапити в спам, і ви втратите час на очікування.

Продумайте маркетинговий план

Надрукувати одночасно кілька однотипних виробів дешевше: їх можна розмістити на одному друкованому аркуші та заощадити на підготовчих роботах і матеріалах. Це можуть бути візитки та теки, виготовлені з однакового паперу, флаєри з різними пропозиціями та інша продукція.

Прорахуйте кілька варіантів вартості для вашого тиражу. Може скластися ситуація, що більший офсетний тираж буде дешевше, ніж меншу кількість, видрукуваний цифрою.

Виберіть спосіб доставлення

На фінальному етапі — коли тираж вже видрукувано, але не доставлений — також може статись збій. Якщо терміни зовсім «горять», можливо, ідеальним рішенням буде самовивезення, адже на передачу кур'єрській службі йде пару днів, які можуть стати вирішальними.

У будь-якому випадку, партнерство з друкарнею — це вулиця з двостороннім рухом. Не соромтеся ставити питання і консультуватися. Справжні професіонали завжди підкажуть, як краще оформити ваше виріб, яку печатку та обробку вибрати, який матеріал — і як на цьому заощадити.