Що таке доповнена реальність у поліграфічній продукції

Що таке доповнена реальність у поліграфічній продукції

24.05.2018

Дуже часто друк сприймається як щось статичне, яке містить один або декілька меседжів на конкретному носії. І майже завжди так і є. Зрозуміло, з допомогою цифрових технологій можна додати нотки персоналізації та спробувати заволодіти увагою клієнта в більшій мірі. Але і це не завжди працює. Через те, що по-справжньому залучити користувача або замовника? Спробуйте привнести відтінки сучасності та залучити доповнену реальність. Вона дозволяє з'єднати друковані та цифрові технології, здивувати клієнта wow-ефект.

Про що мова?

По суті, це можливість за допомогою спеціального програмного забезпечення на мобільному пристрої, скажімо, смартфоні або планшеті, отримати інформацію, якої немає на продукті. Повсюдне поширення Інтернету і мобільних пристроїв якраз і сприяє зростанню популярності даної технології.

Найпростіший приклад – упаковка невеликого товару. Багато інформації на ній не вмістити. Але ось штрих-код, або яку-небудь картинку – цілком. Скануючи її зі смартфона, ви можете побачити склад продукту, де він виготовлений чи інші дані. Причому інформація може бути не обов'язково текстової. Сучасні технології дають можливість почути аудіо або переглянути цікавий відеоролик.

Де це використовується?

В Європі та США технологія доповненої реальності досить часто застосовується в освітніх цілях. Уявіть - підручник з історії зі штрих-кодами на полях, які дають доступ до історичних фільмів. Перший подібний проект нещодавно був реалізований в Україні: друкарня «Вольф» надрукувала медичний журнал, який з допомогою смартфона розповідає про медичні новинки та перетворює сторінки в тривимірні ілюстрації.

Ще один український приклад – художня література і недавній проект однієї з мереж супермаркетів з виготовлення книги «Аліса в країні чудес», де герої «оживали», залучаючи навіть самих маленьких членів сім'ї до читання.

Ну і нарешті, найбільш важливе для маркетологів застосування – рекламне. Цю технологію можна впровадити практично в будь-якій галузі, хоча краще всього вона «спрацює» в сегменті преміальних товарів. Наприклад, буклет про продаж нерухомості «заграє» зовсім по-іншому, якщо до кожного об'єкту додасться візуальний 3D ряд на смартфоні. Автомобільний каталог можна доповнити цікавими відомостями про пристрої або перевагах автомобіля. Рекламуючи в друкованих виданнях фільми, можна дати відсилання на невеликі фрагменти. Те ж саме стосується і відеоігор.

Також елементи доповненої реальності можуть допомогти маркетологам не тільки в просуванні, але і в збір аналітичної інформації. Спеціальне ПЗ може зібрати відомості про те, хто і де сканував продукт, як довго переглядав сайт, на який перейшов, і інші корисні дані

Як отримати вигоду?

Отже, доповнена реальність – чудова сучасна фішка, яка може залучити різну цільову аудиторію, від малого до великого. Але як впровадити її так, щоб отримати максимальний прибуток від вкладень? Ось кілька кроків:

  • для початку варто визначитися з поліграфічним партнером. Будь-яка продукція, в яку ви збираєтеся додати інтерактивні елементи, повинна бути дуже якісно видрукований, інакше ніхто не захоче «грати» з вашим виробом. Добре, якщо друкарня вже має в портфоліо відповідні проекти й зможе проконсультувати вас;
  • також потрібно знайти правильного партнера по створенню програмної частини та продумати стратегію. Що саме побачить користувач, відсканувавши вашу елемент – додаткові відомості, красивий ролик або що-небудь ще;
  • почніть з невеликого пілотного проекту, щоб здобути досвід і отримати фідбек, протестуйте результат у фокус-групах.

Отже, друкована продукція друкована реклама в минуле не йдуть, як би не прогнозували скептики. Інтеграція з сучасними технологіями дозволяє трансформувати підходи та пропонувати клієнтам незвичайні матеріали, комбінують текст, аудіо та відео.