Доповнена реальність та віртуальна реальність: революційний маркетинг

Доповнена реальність та віртуальна реальність: революційний маркетинг

25.10.2019

Цифрові технології змінюють сучасне бачення маркетингу і впливають на більшість бізнес-галузей. В даний час і дрібні, і великі компанії використовують інновації, щоб поліпшити взаємодію споживачів зі своїми продуктами та послугами, підвищуючи таким чином продажу.

На особливу увагу заслуговують технології доповненої реальності (AR) і віртуальної реальності (VR), які стають все більш популярними для просування різних продуктів: згідно з дослідженнями IDC, до 2021 року ринок AR і VR досягне позначки у 215 млрд. Ці рішення здатні перевернути рекламний ринок, пропонуючи дивовижну масштабну візуалізацію і занурення споживачів у віртуальні середовища.

Технології постійно розвиваються, а з ними розвиваються і способи, якими бренди впроваджують AR і VR у свої маркетингові ініціативи.

Маркетингові кампанії в соціальних мережах

Завдяки мільярдам користувачів по всьому світу, соціальні платформи надають величезні можливості для взаємодії зі споживачами та мають всі інструменти для настройки охоплення цільової аудиторії по більш ніж п'ятдесяти параметрам, а також дозволяють відстежувати цінні дані.

Ритейлери не просто створюють інформаційні профілі в соцмережах, але і використовують їх як потужний канал для зв'язку з покупцями, в результаті чого контент потрапляє в інформаційний простір користувачів.

Відтоді, як у Facebook з'явилися функції AR, багато брендів, скажімо, Michael Kors, Pottery Barn, Bobbi Brown і Wayfair, звернулися до платформи для виробництва інтерактивної реклами, що дозволяє користувачам практично приміряти продукти, і уявити, як буде виглядати, наприклад, предмет меблів.

Надаючи унікальну можливість компаніям краще спілкуватися зі споживачами та демонструвати свої товари в Інтернеті, AR і VR змінюють традиційні маркетингові шаблони.

Доповнена реальність в друкованої продукції

Багато видавців друкованої періодики використовують доповнену реальність на своїх сторінках. За допомогою спеціальних додатків при наведенні смартфона на сторінки журналів можна подивитися, наприклад, відеоверсію надрукованій статті або у найбільш цікаві моменти матчу, скажімо, якщо стаття про спорт. У дитячих книжках можна не тільки прочитати цікаву історію, а й подивитися знятий по ній мультфільм. Точно так же на сторінках періодики та рекламної друкованої продукції «оживає» реклама.

В інструкціях по застосуванню серйозної техніки стали з'являтися картинки, які при наведенні на них смартфона показують короткий уточнювальний ролик.

Віртуальні дисплеї в магазині

Компанії також починають використовувати інтерактивні дисплеї в магазинах. Оскільки багато споживачів віддають перевагу більш зручні онлайн-покупки, традиційні магазини стають цифровими, щоб залучити покупців. За допомогою реалістичних дисплеїв, рітейлери шукають способи привернути увагу споживачів, коли вони проходять мимо. Наприклад, деякі роздрібні продавці встановлюють пристрої AR, які дозволяють споживачам «приміряти» продукти в цифровому вигляді.

Скажімо, Topshop представив свою Kinect Fitting Room, екран AR, який дозволяє покупцям перегортати товари, щоб побачити, як вони будуть виглядати на клієнті, без необхідності заходити в роздягальню; Lowe представила можливість покупцям віртуально прикрасити будинок з використанням продуктів Lowe; Zara створює порожні, але привабливі вітрини магазинів, які спонукають споживачів завантажувати додатки AR, щоб побачити товари.

Додатки AR і VR

З моменту появи Apple ARKit і Google ARCore мільярди користувачів мають доступ до технологій на базі AR на своїх телефонах. Завантажуючи спеціальні додатки, споживачі можуть накласти цифрові елементи на об'єкти з реального світу, щоб вони могли взаємодіяти та надавати тривимірні зображення реальних продуктів. Це допомагає приймати купівельні рішення.

Наприклад, важко купити онлайн такі великі товари, як дивани або предмети інтер'єру, коли ви не можете уявити собі реальний розмір продукту або те, як він буде виглядати з вашої нинішніми меблями.

Багато брендів інвестують в додатки AR, які дозволяють споживачам використовувати примірочні та демонстраційні зали будинку:

    • Gap представила свою віртуальну гардеробну, яка дозволяє користувачам «приміряти» продукти в будь-якому місці та в будь-який час;

    • додаток Virtual Try-On від Ray-Ban дозволяє споживачам побачити, як будуть виглядати конкретні аксесуари на них, ділитися цими фото з друзями та купувати їх через додаток.

    • додатки від мережі Wayfair дають можливість покупцям уявити, як предмет меблів буде відповідати конкретному декору або поміщатися в просторі.

Отже, технології AR і VR активно розвиваються і пропонують безпрецедентний потенціал для маркетингу в роздрібній торгівлі та інших сферах. Компанії, які не інвестують в ці технології й не розвивають свої стратегічні маркетингові зусилля, ризикують залишитися позаду.