Корпоративне видання: пережиток минулого чи інструмент просування

Корпоративне видання: пережиток минулого чи інструмент просування

10.07.2018

Корпоративні видання в залежності від способів і каналів поширення можна поділити на друковані (газета, журнал, бюлетень, каталог, інформаційний лист) і електронні (сайт компанії, електронний бюлетень, сайт акцій і заходів, регулярні електронні розсилки). 

З моменту, коли Інтернет проник в наше життя, не припиняються заяви про загибель корпоративних друкованих видань.

Дійсно, сьогодні новини стали виходити, в основному, онлайн. Крім цього, більшість великих компаній в останні роки внесли зміни у свої медіа плани, щоб задовольнити споживачів, які віддають перевагу цифровий контент. Однак, друковані видання були, є і буде важливою складовою позиціювання компанії як зображення її фізичної присутності та участі в житті клієнтів, співробітників, галузі в цілому.

Корпоративні видання мають величезне значення, коли компанія виявляється у "фізичному" контакті зі своїми клієнтами. Наприклад, в магазині або в банку, медичному центрі або в салоні.

Щоб оцінити значення корпоративного видання важливо визначити, які існують їх види залежно від цільової аудиторії, ваших цілей і завдань.

Видання для співробітників

Видання для співробітників є одним з головних інструментів внутрішньокорпоративної комунікації та створення загальної комунікаційної площадки. В даному випадку чисельність працівників значення не має. Їх може бути декілька десятків, і кілька тисяч.

Регулярна розсилка співробітникам електронного повідомлення, так званого “newsletter", в якому висвітлюються новини компанії, зміни в структурі колективу, безнапасно закриває деякі питання внутрішньої політики: консолідації та мобілізації, прийняття колективних рішень. І все-таки, для корпорацій, які використовують корпоративні видання не лише як майданчик для новин, але і як інструмент мотивації співробітників, важливо, щоб журнал був матеріальним і відчутним.

Як приклад можна згадати щомісячний корпоративний журнал компанії PepsiCo в Україні з ігровою та інтерактивною рубрикою (з яскравими ребусами, загадками та конкурсами) для дитячої аудиторії - дітей співробітників.

Такі корпоративні видання сприяють формуванню не тільки корпоративної культури та ідеології, але й згуртованого корпоративного духу, лояльності та прихильності співробітників. Ефект виникла «зворотного зв'язку», під час виконання дітьми завдань що захоплюють, дозволяє створити міцний комунікаційний канал.

Видання для клієнтів компанії

Це найвищий прояв клієнтоорієнтованості компанії. Зміст повинен визначатися, в першу чергу, запитами клієнтів: інформації про компанію, товари та послуги. Основними видавцями корпоративних журналів для клієнтів є компанії банківської, інвестиційної та страхової галузей. 

Звичайно інформацію клієнти можуть отримати, звернувшись до офіційного сайту компанії. Також інформування здійснюється онлайн розсилкою новин по клієнтській базі. У тому числі можна підтримувати зв'язок зі споживачами за допомогою організації форуму або активності в соцмережах, де будь-яке поставлене питання оперативно нададуть відповідь або консультацію. Існує безліч онлайн додатків, як для надання послуг, так і для спілкування з клієнтом. 

Однак не можна при цьому применшувати важливість корпоративного видання. Попри трудомісткий і витратний процес, друковане видання викликає більшу довіру у клієнтів, ніж будь-яка інформація в мережі. "Друковане слово" не можна видалити. І тому корпоративне видання демонструє надійність, стабільність та високий професіоналізм компанії. 

Одна з успішних комунікацій завдяки корпоративному журналу належить страховій компанії Grawe. Свою репутацію як надійного інвестиційного партнера, компанія підтверджує щорічними звітами про виплати своїм клієнтам, які публікує разом з історіями успіхів співробітників та інформацією, що має відношення до розвитку бізнесу.

 “Друковані корпоративні журнали передають те, що досягти онлайн неможливо. Ваша присутність і, в буквальному сенсі, вага. Це - відчутна платформа, яка добре резонує зі споживачем", - заявив один з учасників опитування Forbes Communication Council, і ця фраза як не можна краще демонструє значення корпоративних друкованих видань для бізнесу.

Візуальна привабливість завдяки якісній поліграфії, сучасне дизайнерське рішення у верстці та дорогому папері, дозволяє не тільки судити про якість послуг і ставлення до клієнта, але і є додатковим підтвердженням фінансової спроможності компанії. Дуже важливо, щоб зміст і форма подачі матеріалів відповідала інтелектуальним, емоційним і професійним запитам клієнта.Адресовані фахівцям тій чи іншій галузі. Все більша кількість товарів і послуг передбачає використання досить складних технологій. І в результаті між кінцевим споживачем і виробником товару виникає посередник – професіонал, забезпечує споживачеві зручне і безпечне використання продукції.

Видання для професіоналів (галузеві)

Сьогодні швидкими темпами розвивається косметологія, фітнес, SPA індустрії. Перед компаніями, виробниками обладнання і витратних матеріалів для цих галузей, постає завдання навчити технологій, привернути увагу до себе і своєї продукції, сформувати лояльність, вибудувавши особистий ексклюзивний діалог з професіоналами та фахівцями. 

Основний зміст таких видань - продукція й технологія її використання. Але щоб корпоративне видання не перетворилося в покрокову інструкцію, можна розбавити контент lifestyle-історіями, рубриками "до" і "після", що дозволить конвертувати рекламне повідомлення у рекомендацію або рада.

Створюючи корпоративне видання як інструмент просування компанії та товарів, завжди потрібно враховувати запити, вік і поведінкові стереотипи цільової аудиторії. В результаті тільки грамотний мікс корпоративних видань допоможе в досягненні головної мети - взаємодії з компанією (брендом) споживачеві будь-якими зручними способами. 

Змінюються часи, технології, поведінка споживачів, а разом з цим і маркетингові цілі компаній. Змінюються новини на релевантних часах дисплеях. І попри ці зміни, корпоративні видання, як фото з сімейного архіву, через багато десятиліть, зможуть розповісти Вашу успішну історію створення бізнесу і бренду.