Вибір кольорів та їх поєднань – найважливіша складова будь-якого дизайну. Від цього залежить сприйняття ж майбутньої друкованої продукції в цілому. Не секрет, що певні кольори впливають на емоційний фон, можуть діяти розслабляюче або навпаки змушувати сконцентруватися. Також колірні палітри можуть підкреслити елітність, дорожнечу рекламованого продукту або, навпаки, доступність і демократичність. Пропонуємо трохи цікавої інформації з області психології кольору.
В першу чергу, кольори асоціюються у людини з тими предметами, які мають даний відтінок. Саме тому колір обгортки багатьох харчових продуктів ідентичний вмісту, наприклад, на пачці апельсинового соку буде переважати помаранчевий – колір стиглого апельсина. Це підвищує впізнаваність продукту на полиці та викликає довіру покупця до продукту та його складу. Але крім прямих асоціацій, кожен відтінок викликає і непрямі...
Оптимістичний жовтий
Цей колір асоціюється з сонцем, викликає оптимізм, тепло і надію. Вважається, що жовтий сприяє виробленню серотоніну і прискорює метаболізм. Використання яскраво-жовтих відтінків у пресі – відмінний спосіб привернути увагу. Відмінно працює з контрастними кольорами – чорним, сірим або синім. А ось використовувати його з білим небажано, так само як і з деякими відтінками зеленого – в цьому випадку він може виглядати брудно.
Енергійний червоний
Червоний колір має безліч конотацій. Це колір крові, насильства і, в той самий час – пристрасті, любові. Червоний вогонь асоціюється і з теплом, і з небезпекою. Його використовують багато відомих брендів, наприклад, Coca-Cola, Netflix, YouTube, для залучення для залучення уваги. У друкованій продукції його можна використовувати для акценту на певному повідомленні. Але головне - не перестаратися.
Амбітний помаранчевий
Чудовий колір, який поєднує яскравість жовтого та енергію червоного, але при цьому не такий агресивний. Оранжевий часто асоціюється з природою або фруктами. Це колір креативності, змін і руху. Чудово виглядає з блакитними та зеленими тонами. Добре підходить для рекламного друку.
Спокійний синій
Колір неба і моря, безтурботності та нескінченності. Викликає довіру і почуття захищеності, тому часто використовується при друку. Розташовує до спокійного обдуманого вибору. Однак може викликати відчуття депресії – тому важливо продумати вибір відтінку.
Приємний зелений
Колір природи та життя. Найчастіше несе в собі відтінок радості від позитивних змін. Добре підкреслює «натуральність» і екологічність продуктів. Часто використовується в рекламі установ охорони здоров'я.
Складний чорний
Як і червоний, дуже суперечливий колір. У залежності від контексту може символізувати смерть і страх, непевність і таємницю, розкіш і багатство. Друкована продукція на чорному тлі з незвичайною обробкою (наприклад, глянсовим лакуванням) виглядає дуже вигідно.
Елегантний пурпурний
Пробуджує почуття елегантності та стилю. Асоціюється з королівською гідністю, чарами, містикою. Як і блакитний, діє заспокійливо. Часто застосовується в рекламі салонів краси та клінік.
Надійний коричневий
Не самий гламурний колір, але служить певним цілям у дизайні. Це відтінок дерева, землі, волосся, очей і шкіри. Його потрібно використовувати дуже обережно (найчастіше для фону або текстури), оскільки у великих кількостях викликає асоціації з брудом. При правильному підході надає відбитком відтінки надійності, міцності та приязність.
Чистий білий
Найчастіше символізує зиму, невинність, чистоту і мінімалізм. Використовується для того, щоб підкреслити «чистоту» продуктів. Відмінно поєднується практично з будь-яким відтінком, за винятком світло-жовтих і світло-помаранчевих.
Отже, від вибору кольору залежить загальне враження, яке буде виробляти друкована продукція. Однак, розробляючи дизайн, важливо пам'ятати, що колір на моніторі комп'ютера може виглядати зовсім інакше, ніж у пресі. Тому бажано підбирати кольори за допомогою спеціальних віял Pantone, де кожному відтінку привласнена своя цифрова специфікація. І робити це спільно з професійним друкарським дизайнером на спеціально откалиброванном обладнанні...