Дизайнери цифровій і друкованій продукції мають багато спільного, проте їх робота істотно відрізняється - файлові формати, інструменти, термінологія тут зовсім інші. Розглянемо коротко основні відмінності.
Метод огляду читачами
Одне з основних відмінностей у друкованому та веб-дизайні - те, як люди на них дивляться. Тримати що-небудь фізичне в руці аркуш паперу, брошуру або книгу) - зовсім не те ж саме, що дивитися на екран, навіть якщо мова йде про портативний пристрій, який лежить під тим же кутом.
Залучення почуттів користувача
І друкований, і цифровий дизайн повинні виглядати привабливо, справляти гарне враження, незалежно від того, який кінцевий продукт. Але до візуального компоненту друковані вироби додають тактильні емоції, які виникають на основі текстури, форми або друкованих ефектів (тиснення рельєфного лаку), а також втягують нюх (багатьом подобається запах книг). Водночас цифрові сторінки можуть містити мультимедійний контент.
Статика та інтерактивність
Після того, як виріб віддруковано, дизайнер не може нічого змінити (у всякому разі, без виготовлення нового тиражу - а це час і гроші). Веб-дизайнеру простіше: він може внести правки в будь-який момент. Багато сайтів часто оновлюють контент і дизайн. Веб-дизайнеру важливо врахувати додаткові елементи, які пов'язані з функціоналом - кнопки, форми опитувань, відео - все інтерактивні компоненти повинні працювати коректно.
Зручність
Друкований дизайн прив'язаний до формату і формі виробу. Навігація по сайту нічим не лімітована - тому необхідно зробити зручний пошук тієї інформації, яка зацікавила читача. Також дуже важливо пам'ятати, що дизайн сайту повинен бути сумісним з різними пристроями на різних платформах.
Створення макета
Тут є багато спільного у цифрових і друкованих дизайнерів: вони залучать типографіку, ілюстрації, лінії, кольору. Хоча і в цьому випадку розрізняються вимоги. Наприклад, у пресі необхідно дотримуватися контрастності з підкладкою, витримувати поля.
Розмір
В дизайні друкованої продукції формат - один з детермінантів дизайну. Від розміру виробу буде залежати кількість всіх елементів і їх розташування. У галузі є загальноприйняті розміри стандартизованої продукції кшталт файлів або візиток, в той самий час высекальное обладнання дозволяє отримати виріб будь-якої незвичайної форми - простір для уяви не обмежується. Поняття розміру для веб-сторінок досить абстрактне - головне, щоб вони адаптувалися під різні екрани.
Якість зображень
Зображення у пресі складається з безлічі дрібних точок. Розмір картинки обчислюється кількістю цих точок на дюйм: DPI (dots per inch - з англ. «точок на дюйм»). Чим їх більше, тим чіткішим вийде зображення. Як правило, друкарні вимагають, щоб ілюстрації були не менше 300 dpi. У веб-дизайні цей показник менш критичний, при цьому можуть використовуватися не тільки статичні картинки, але і зі змінним зображенням, наприклад, формат GIF.
Колір
Точна передача кольору-досить проблематичний в поліграфії аспект, особливо, коли продукцію замовляють непрофесійні користувачі. Вся справа в тому, що в друкарському обладнання і на екрані використовуються різні схеми для передачі кольору. У пресі будь-який відтінок можна отримати з основних тонів CMYK (Синій, Пурпурний, Жовтий, Чорний). А в основі кольоровості дисплея схема RGB (червоний, зелений, синій). Щоб уникнути непорозуміння, необхідно готувати макет відразу в CMYK. У випадках, коли кольори особливо важливі, можна просити в друкарні пробний відбиток або бути присутнім під час друку.
Отже, і друкований і цифровий дизайн мають безліч нюансів, які слід враховувати при створенні тієї чи іншої продукції. Трансформувати дизайн сайту друкований виріб може бути проблематичним, тому на етапі розробки варто продумати єдиний стиль (кольору, гарнітури, зображення), який буде застосовуватися до всіх видів продукції. При дизайні друкованої продукції дуже важливо враховувати вимоги друкарні, а створюючи сайт - необхідно орієнтуватися на сприйняття користувачів, незалежно від того, з якими пристроями вони працюють.