![](//wolf.ua/images/-YoQthTAHNiNqDbhSxyEQd_tUhn1RoMiqmjPzfFRBh-RIDd6IPoHcC3uPxhe_cdHWbboQf9Lk-Kr7Cy-GV0CAKQco8zlv4iFA8QLlXpVp71b7RJnvqUdmBbEXoUoLJM3vc03gC2AzKrT7vztdR-bSGZPUX8aWLij8lV8AdjixWc=)
Невеликі компанії часто можуть зазнавати труднощів з просуванням бізнесу. У них немає великих рекламних бюджетів і штату відповідних фахівців. При цьому все одно необхідно залишатися конкурентоспроможними, залучати нових замовників і утримувати старих. Пропонуємо кілька підказок, які можуть допомогти.
![](//wolf.ua/images/-YoQthTAHNiNqDbhSxyEQd_tUhn1RoMiqmjPzfFRBh9AvgwOfbgmne9jV4eEf5GfWjMsF2rNXOFABNeDun-W6MNF2w2K4cCcSzq_Rwma8RXdONz6XrdLLw7fIyiiHPm3SROvL3kTbg2BbChauyp56Jb4jk_srxp6JvahVDoVHqo=)
1. Сайт
Хороший сайт — важлива складова в ефективному просуванні. Якщо він у вас є, але не приносить результатів, інвестуйте в оптимізацію, зробіть його максимально зручним для користувачів. Пам'ятайте, що від зовнішнього вигляду вашої Інтернет-сторінки в чому залежить перше враження про бізнес. Тому необхідна пристойність і інформативність. Клієнт повинен піти зі сторінки задоволеним, а не розчарованим.
Бажано зробити так, щоб дизайн сайту був виконаний в тому ж стилі, що і друковані маркетингові матеріали. Залучати єдині колірні схеми та схожі гарнітури шрифтів. Стильова одноманітність сприятиме впізнаваності бренду.
Крім того, сайт повинен бути зручним, а навігація простою. Якщо клієнт відразу не побачить те, що шукає, він може перейти на сайт конкурентів. І навпаки: якщо все гранично ясно, то користувач затримається і втягнеться.
Обов'язково додайте кнопки із закликом до дії (зателефонуйте, залиште електронну адресу, скористайтеся пропозицією і т.п.). Це прекрасний хід, що стимулює читачів до активних кроків і подальшої комунікації.
![](//wolf.ua/images/-YoQthTAHNiNqDbhSxyEQd_tUhn1RoMiqmjPzfFRBh-hmltplkdCzO2odmhZFDVOBZiz-8N2Xd4oTipsjtXC6yBSrKUz1GbLSFOJLtoj60XD-FD-j7OBBLW4bproS2b0SROvL3kTbg2BbChauyp56Jb4jk_srxp6JvahVDoVHqo=)
2. Локальна аудиторія
Якщо ви плануєте просування в Інтернеті, не прагнете охопити відразу велику аудиторію. Зосередьтеся на локальній ніші — скажімо, замовників у вашому районі. Так ви істотно зменшите інвестиції та підвищите кількість відгуків.
Те ж саме стосується і друкованої продукції. Почніть з розсилок за адресами неподалік або розкладіть маркетингові матеріали (флаєри, листівки, брошури) в довколишніх закладах, де буває необхідна аудиторія. Це можуть бути магазини, перукарні, салони краси та інші подібні установи.
![](//wolf.ua/images/-YoQthTAHNiNqDbhSxyEQd_tUhn1RoMiqmjPzfFRBh8cn4MD7sUsjxe55gYrC_XLozjRs8xDdyUzlK0ym8BmMQwkqXzf7-K33z97c2XNhIcO-e0BcYN6wLKgtedEgU57vc03gC2AzKrT7vztdR-bSGZPUX8aWLij8lV8AdjixWc=)
3. Якісний контент
Цікавий контент — прекрасний спосіб посилити відвідуваність сайту або наростити аудиторію сторінок в соціальних мережах. Публіка отримує цінну інформацію, знайомиться з вашим бізнесом і сприймає вас як експерта.
Існує багато форм контенту, який призводить до збільшення нових лідов, наприклад, блоги, відео, інфографіка, електронні книги.
Використовуйте різні формати, щоб утримувати увагу потенційних клієнтів. В тому числі, не варто забувати й про друковані канали комунікації. Якщо є можливість, розсилайте корпоративні газети або інші матеріали з цікавим контентом. Друкована продукція найчастіше викликає більше довіри.
![](//wolf.ua/images/-YoQthTAHNiNqDbhSxyEQd_tUhn1RoMiqmjPzfFRBh_JLtDswISbRZx5i8e2aCNhamVZttuZaAkcbuPVNyIU3QzFaqHe6Hy_CpSO7QlPmF6tFegOUU4sX0vPBL77dBo8vc03gC2AzKrT7vztdR-bSGZPUX8aWLij8lV8AdjixWc=)
4. Соціальні мережі
Соціальні мережі дозволяють спілкуватися з аудиторією безпосередньо. Сьогодні є безліч різних платформ з різною аудиторією. Серед найбільш відомих Facebook, Twitter, Instagram, LinkedIn і Pinterest. Урізноманітніть Інтернет-присутність і вчасно реагуйте на всі звернення. Зробіть все можливе для позитивних відгуків і формування гарного іміджу.
![](//wolf.ua/images/-YoQthTAHNiNqDbhSxyEQd_tUhn1RoMiqmjPzfFRBh99dnE4F2UopxN9vvYgrOCIRh5V47chdkWEkf9Um6noy9hUwWPZ6flqANNB0l8QYxyNY8UjFoxH7tU-Ie_2dXS8SROvL3kTbg2BbChauyp56Jb4jk_srxp6JvahVDoVHqo=)
5. Бази даних
У міру можливості нарощуйте списки чинних і потенційних клієнтів. Вони необхідні для проведення електронних і друкованих розсилок, створення індивідуалізованих пропозицій, формування впізнаваності бренду і лояльності до нього.
Не обов'язково купувати дорогі бази у сторонніх організацій. Є багато способів створити саме свою. Скажімо, продумайте дисконтну програму або запропонуйте бонуси тим, хто зареєструється, проведіть цікавий захід і використовуйте соціальні мережі.
Маючи базу адрес і інформацію про користувачів, регулярно нагадуйте про себе, вітайте зі святами, дякуйте, повідомляйте про акції та знижки. Рано чи пізно наполегливість призведе до віддачі.
Отже, у вас є п'ять підказок. Час діяти. Недорогі опції просування допоможуть підсилити продажі, наростити кількість клієнтів і збільшити прибутковість.