Просування малого бізнесу: ох нелегка це справа

Просування малого бізнесу: ох нелегка це справа

09.09.2019

Створити власну рекламну кампанію — не так вже й просто. Необхідно розібратися в багатьох складових, особливо, якщо ви — новачок. Завдання ще більше ускладнюється, якщо є бюджетні обмеження. Ми склали список важливих областей, на яких стоїть сфокусуватися, щоб реклама принесла результати.

Заволодіти читацькою увагою

Сьогодні ваша цільова аудиторія отримує величезну кількість рекламних матеріалів, тому необхідно проводити щось по-справжньому дивовижне. Занадто довгі повідомлення, як і реклама з надлишком технічної інформації, будуть ігноруватися. Придумайте щось дотепне, в один рядок. І це не повинно бути просто «50% знижки» з безліч знаків оклику — таке ваші клієнти вже бачили.

Однак майте на увазі: придумуючи, сильний слоган, ви повинні бути максимально чесними. Клієнти не люблять, коли компанії не виконують своїх обіцянок. Кампанія повинна зображати якість товарів і послуг.

Акцент на повідомленні

Посил може або привести до успіху маркетингової кампанії в цілому, або до її провалу. Залежно від клієнтури, експериментуйте з різними рекламними повідомленнями. Найбільш поширені такі види:

  • Опис продукту і його специфікація. Особливо добре працює в областях, де певні властивості товару — це саме те, що шукає замовник. Наприклад, якщо мова йде про електронні гаджети;
  • Цікаве відкрите питання. Ефективно у сфері послуг і інформації. У цьому випадку варто уникати закритих питань, ви очікуєте відповіді від клієнта — він повинен виникнути в його підсвідомості;
  • Найбільш дешева ціна при преміальній якості. На дуже конкурентному ринку користувачі шукають товари з конкурентною вартістю, але при цьому якісні;
  • Апеляція до емоцій;
  • Гумор. Це кращий спосіб встановити зв'язок між читачем і вашою компанією.

Передбачуваний результат

На початку кампанії важливо зробити прогнози та спробувати передбачити реакцію покупців. Це допоможе зрозуміти, яким має бути ваше наступне оголошення або яким буде наступний крок. При проведенні кампанії потрібно мати в запасі додатковий план, на випадок, якщо щось піде не так.

Також важливо, щоб результат був вимірюваних. Наприклад, ви припускаєте зростання продажів, збільшення прибутку, розширення клієнтської бази на певну кількість відсотків.

Цільова аудиторія

Від того, на кого спрямована ваша реклама, буде залежати вибір каналів комунікації. Наприклад, якщо ваші клієнти в основному підлітки або блогери, то використання соціальних мереж та інших мультимедійних платформ буде ефективним. Якщо вашої цільовою групою є домогосподарки, кращим вибором будуть телефонні дзвінки та реклама на телебаченні.

Для локального закладу відмінний вибір — прямі поштові розсилки та розповсюдження флаєрів або листівок у людних місцях, а також обмін рекламної друкованою продукцією з суміжними закладами, розташованими поблизу. Крім того, досить результативною може бути й реклама в місцевій пресі: вона не дуже багато коштує, при цьому ви отримуєте пряме попадання до цільової аудиторії.

Креативність

Дуже важливо підготувати рекламу так, як ніхто до вас не робив. Інноваційний підхід дасть вам перевагу на ринку, а унікальність приверне людей до вашої кампанії. Люди частіше звертають увагу на рекламні оголошення, які викликають у них інтерес або є новими для них, і ви повинні дати їм саме це.

Таким чином, для створення грамотної реклами найкраще залучити професійних копірайтерів або дизайнерів. Дуже багато чого буде залежати й від друкарні, якщо в основі вашої кампанії друковані матеріали. Скажімо, використання дизайнерського паперу з рельєфом або фактурного лаку можуть істотно посилити вплив і виділити вашу продукцію.

Можливо, ви не заклали в бюджет подібні витрати, проте якщо врахувати інші витрати (скажімо, друк, відправлення, створення бази даних), то має сенс переглянути деякі статті. Якщо реклама не буде привертати увагу, всі інші гроші будуть витрачені даремно.