Терміни виконання замовлень і психологія

— 23.02.2012


Терміни виробництва часто стають причиною конфліктів між замовником і виконавцем. Замовник вважає, що «всі терміни зірвані», а виконавець, в свою чергу, переконує, що "зробили дуже швидко і добре б доплатити за терміновість". Як правило, клієнт друкарні не має повного уявлення про особливості поліграфічної технології і тому не може адекватно оцінити час, необхідний на виробництво. Крім об'єктивних причин, існує цілий ряд проблем психологічних.

По-перше, людині властиво недооцінювати труднощі і складності та інших переоцінювати власні. Це призводить до того, що замовник, готуючи матеріал для здачі в друкарню, всіляко його затримує - "ще стверджує керівник», переробляє по багато разів - "керівник змусив переробити" або, навпаки, ставиться до підготовки недостатньо серйозно - "якщо щось не так, то в друкарні доопрацюють, а мені ніколи з цим возитися, у мене інших справ повно".

В результаті, замовлення абияк, з запізненням передається в друкарню. При цьому замовник впевнений, що все зробив в кращому вигляді і щиро дивується, коли тираж не готовий до обіцяного терміну. Те, що замовлення довелося допрацьовувати в друкарні, витрачати на нього істотно більше, ніж належить за нормами (наприклад, з-за поганого кольороподілу або трепінгу), замовника, як правило, не хвилює. Виникає конфліктна ситуація. Для того, щоб працювати цивілізовано, треба учитися взаєморозумінню.

По-друге, тимчасові поняття у кожної людини свої, причому трактуються вони підсвідомо в свою користь. Якщо, наприклад, замовник просить друкарню зробити замовлення «дуже швидко», то, швидше за все, він має на увазі «завтра вранці», а друкарня «до кінця наступного тижня». Причому кожен буде щиро вірити в те, що це і є швидко.

Організаційні причини впливають на загальний термін виконання замовлення у більшою мірою, ніж технологічні. Пояснюється це просто: у друкарні проходить паралельно кілька замовлень, які розподіляються по пріоритету виконання, з урахуванням оптимізації завантаження устаткування і зниження невиробничих втрат. Наприклад, є кілька замовлень, які стоять в черзі на друк. В друкарську машину завантажили срібну фарбу для друку Замовлення № 1. У начальника виробництва є два шляхи подальших дій: віддрукувати Замовлення № 1, змити срібло і залити фарбу для друку Замовлення № 2 або подивитися, чи немає серед замовлень ще одного, де також використовується срібна фарба - назвемо його Замовлення № 3. Поставивши Замовлення № 3 позачергово, друкарня заощадить як мінімум одну змивку машини, що в перерахунку на час складає приблизно півгодини. Але і тут можливі проблеми, наприклад, з'ясується, що для Замовлення № 3 не підвезли папір, не зробили форми і т. д. Потрібно ще раз перебудовувати технологічний ланцюжок. Управління виробництвом - справа не проста; для його успішної організації залучаються досвідчені фахівці та комп'ютеризовані системи управління.