Цифрові/друковані каталоги: за та проти

Цифрові/друковані каталоги: за та проти

19.07.2018

Цифрові рекламні технології у багатьох випадках замінюють паперову продукцію. Друковані каталоги або брошури виглядають яскравіше і викликають більше довіри, однак маркетологам часто здається, що аудиторія вимагає чогось більш сучасного. Не варто поспішати з висновками, у кожного носія є свої за і проти. Нумо розгляньмо переваги, і недоліки.

Друковані каталоги

У 2014 вчені в американському Темпльском університеті провели дослідження і з'ясували, що друкована продукція гарантує кращий емоційний відгук і краще запам'ятовується. Друкована реклама залучає ті ділянки головного мозку, які асоціюються з цінністю і бажанням. Таким чином, традиційні каталоги краще переконують замовників придбати рекламований предмет, ніж цифрові.

Будь-яка друкарська продукція дає унікальні тактильні відчуття, і каталогів це стосується повною мірою. Особливо якщо мова йде про преміальних каталогах на дорогому папері або таких, де використовуються нестандартні фарби: ароматизовані, люмінесцентні, змінюють колір під впливом температури або освітлення.

Якісні фото також виглядають значно ефектніше на глянцевому папері, ніж в стиснутому вигляді на екрані. Коли мова йде про товари класу люкс, друкований каталог з розкішними зображеннями - дуже правильний спосіб привернути увагу аудиторії.

Крім того, загальне оформлення такого каталогу впливає на враження про компанії в цілому.

Для того, щоб подивитися традиційний каталог, нема потреби завантажувати його і чекати завантаження, а також встановлювати якесь спеціальне програмне забезпечення для перегляду Javascript. Також друковані каталоги не мають обмежень, пов'язаних з доступом до мережі Інтернет. Ви можете погортати його, сидячи в кафетерії або літаку.

У той же час друкована продукція має і свої недоліки. Скажімо, друк вічна в буквальному сенсі цього слова. Щоб внести зміни в готовий виріб потрібно переробляти весь тираж, тому є труднощі з оновленням інформації, скажімо, цінових пропозицій.

Чим більше каталог (за форматом та кількістю сторінок), тим дорожче коштує друк і папір, тому потрібно ретельно відбирати елементи, які будуть поміщені туди. З іншого боку, таке обмеження може зіграти на руку, оскільки час, що витрачається на читання каталогу, лімітовано. І завдання - привернути увагу в максимально короткі терміни.

Відстежити, хто і коли відкривав ваш каталог в друкованому вигляді, непросто. Таким чином, у маркетологів немає повної інформації про попадання в цільову аудиторію та ефективності реклами. Втім, зростання продажів може надати основну інформацію. Також можна помістити в каталог різні анкети, запропонувавши читачам певні бонуси за їх заповнення

Цифрові каталоги

Цифрові каталоги виглядають більш сучасними в очах молодіжної аудиторії. Багато людей знаходяться онлайн чи на 24 години в добу. Зачепити їхню увагу можна лише за допомогою новітніх технологій. Причому мова йде не тільки про стандартних каталогах у вигляді файлів з текстом та ілюстраціями, а різних інтерактивних програм зі звуковим і відеорядом. Чим цікавіше зробити такий каталог, тим більше шансів, що користувачі почнуть активно ділитися ним в соціальних мережах.

При цьому цифровий каталог можна оновлювати скільки завгодно в будь-який час. Так що можна не боятися припуститися помилки, і адаптувати виріб під актуальні запити користувачів.

Повсюдне поширення мобільних пристроїв дозволяє переглядати каталоги практично в будь-якому місці. І нема потреби нести з собою важкий виріб.

Ще один плюс - дуже просто відстежувати уподобання цільової аудиторії, аналізувати купівельну поведінку.

Втім, і цифрові вироби не ідеальні. В першу чергу, варто бути обережними з цифровими форматами, не кожен з них буде коректно відкриватися на різних пристроях (ПК, смартфонах, планшетниках різних виробників).

Першокласні зображення люксових товарів можуть виглядати бляклими на певних моніторах, що не призведе до бажаного результату. А наявність гіперпосилань на продукцію може відволікати від перегляду.

Таким чином, вибір носія для каталогу багато в чому залежить від самої продукції, яка рекламується. Друкований каталог (зрозуміло, при якісному дизайні та поліграфічному виконанні) виглядає яскравіше і солідніше, тому значно краще підходить для преміальної групи товарів. Цифровий каталог швидше потрапить в поле зору молоді, особливо, якщо буде містити wow-ефект. А ідеальним рішенням може стати комбінація обох видів реклами.