Формуємо маркетинговий план: перші кроки для новачків

Формуємо маркетинговий план: перші кроки для новачків

15.07.2019

Власнику начального бізнесу потрібно багато передбачити та виконувати кілька ролей одночасно. Він повинен бути й менеджером по персоналу, і менеджером з продажу і зрозуміло, маркетологом. Саме від успішного виконання маркетингових задач багато в чому залежить подальший успіх і процвітання. Не знаєте з чого почати? Ми підготували невеликий план дій.

Крок перший. Визначте цілі

Щоб розробити власний маркетинговий план, для початку варто визначитися з кінцевою метою цього самого плану. Іншими словами, чого ви хочете досягти: роздобути конкретну аудиторію, заволодіти якоюсь часткою ринку, повернути інвестиції в якісь певні терміни.

Розуміння спільної мети допоможе розробити кожну стадію, вибудувати дрібні кроки та передбачити реалістичні бюджети. Розуміння кожного кроку дасть можливість визначити найкращі канали комунікації.

Крок другий. Маркетингове дослідження

Імовірно, ви проводили дослідження ринку перед створенням нового продукту або сервісу і тепер усвідомте потребу в ньому. Саме час провести ще одне дослідження, щоб зрозуміти, як саме запропонувати ринку ваш продукт. Необхідно вибрати правильну аудиторію і правильний час.

Приділіть більше зусиль на те, щоб створити портрет ідеального покупця. Уявіть його вік, дохід, стать, рівень освіти та будь-які інші дані, які можуть допомогти. Потрібно правильно донести інформацію про те, які вигоди несуть ваші сервіси кожного клієнта. Спробуйте відповісти на такі питання:

  • Що турбує клієнта?
  • Що його засмучує?
  • Який страх він відчуває?
  • З якими складнощами стикається?
  • Чого бажає?
  • По яких каналах найчастіше отримує інформацію — цифровим або друкованим?

Нарешті, необхідно провести порівняльний аналіз і визначити, хто ваші конкуренти, скільки вони витрачають, як проводять дослідження ринку, що вони роблять краще вас.

Всі ці відомості допоможуть створити унікальне ціннісну пропозицію, знайти свою аудиторію і ринкову нішу.

Крок третій. Вибір каналів

Не розпилюйте бюджет на всі канали одночасно. Зосередьтеся на тому, що дійсно важливо конкретно вашим покупцям, у всякому разі, на самому початку. Додати додаткові канали ніколи не пізно.

Скажімо, за підсумками дослідження ви зрозуміли, що ваш ідеальний покупець середнього віку, який вважає за краще читати друковані газети та журнали, щоб бути в курсі новин. Або навпаки — молодь, що віддає перевагу новинній стрічці в Facebook. А можливо - «ваші» люди найкраще ставляться до цікавих друкованим розсилок?

Крок четвертий. розподіліть ролі

Вам обов'язково буде потрібна допомога з рекламою. Необхідно найняти професіоналів в штат або віддати це на аутсорс. Продумайте, хто буде створювати дизайн рекламних макетів і писати тексти — від них залежить дуже багато чого. Виберіть надійну друкарню для виготовлення друкованих матеріалів — вони повинні виглядати привабливо і солідно.

Подбайте про те, щоб було кому відповідати на запити по рекламі та реалізовувати успішні продажі. Не варто економити на залучення професіоналів — це призведе до фіаско рекламної кампанії в цілому.

Крок п'ятий. тестування

Експериментуйте з різними кампаніями та оцінюйте ефективність. Аналізуйте, що призводить до кращого результату і продумуйте, як цей результат ще поліпшити. Не припиняйте видозмінювати та редагувати рекламу. Цифровий друк дозволяє відносно недорого друкувати невеликі тиражі — тому можна пробувати нові колірні рішення, шрифти, зображення та меседжі. Іноді, навіть замінивши пару слів або одну картинку, можна багаторазово збільшити продажі.

Отже, грамотний маркетинг — це найважливіша складова успіху будь-якого стартапу. Чим більш продуманий маркетинговий план, тим швидше можна досягти своїх цілей, зробити бізнес прибутковим, а бренд — впізнаваним, отримати лояльних клієнтів і стати «номером один» у своїй ніші.