Як посилити привабливість друкованого меню

Як посилити привабливість друкованого меню

31.01.2019

Психологічні прийоми в маркетингу вже давно стали невід'ємною частиною професії. Так що в основі дизайну друкованих матеріалів найчастіше-бажання підштовхнути клієнта до деяких думок, відчуттів або дій. І ресторанне меню - не виняток. Маркетологи та тут шукають способи вплинути на вибір клієнта. Розглянемо докладніше, що пропонують фахівці з дизайну меню, уважно вивчають як психологію, так і статистику по замовленнях, для того, щоб підвищити доходи ресторанів і кафе.

Перше враження

Відвідувачі зазвичай вважають за краще не вивчати меню від дошки до дошки, а скоріше сканують його очима, відзначаючи найбільш привабливі образи. В середньому звичайний відвідувач витрачає 109 секунд на вивчення меню. Тому необхідно якісно структурувати меню, виділяти розділи та назви страв.

Найбільш читаними частинами вертикального меню є верхня і нижня частини сторінки. Розташувавши в цих місцях найбільш маржинальні та цікаві страви можна тим самим збільшити дохід ресторану.

Також аналітики стверджують, що дуже часто увага концентрується саме на верхньому правому куті меню. Це місце отримало навіть свою назву – «sweet spot» або «солодке місце». Ось чому там часто можна побачити вигідну для ресторану дороге блюдо і його фото або ілюстрацію - для посилення невербального ефекту.

Виділити головне

Так само, як і в газетах, в меню можна і потрібно виділяти найбільш значущі частини тексту збільшеним розміром шрифту або іншими методами. Це може бути обрамлення, гра з напівжирним накресленням, яскравим кольором, додавання ілюстрації або фото. Однак необхідно пам'ятати, що чим частіше використовувати цей прийом, тим менший ефект він принесе. Фахівці рекомендують використовувати його не частіше одного разу в категорії страв. Наприклад, по разу в перших стравах, других, десертах…

Використовувати кольори

Науково доведено, що різні кольори викликають у людей певний настрій. Наприклад, червоний колір привертає увагу - цей колір може викликати асоціації з небезпекою чи пристрастю. Тексти червоного кольору, в першу чергу впадати в око. Не обов'язково використовувати саме червоний, але яскравий, контрастний стосовно основного тексту, колір заголовка приверне увагу.

Фотографія

Фотографії сервірованих страв можуть бути дуже ефективні для просування певних позицій в меню, підвищуючи продажі, в середньому, на 30%. Головне, не переборщити: не більше однієї-трьох на розвороті. Фотографії повинні бути високої якості (інакше в пресі вони будуть виглядати розмито) і органічно вписані в загальний дизайн меню. Ідеальний сценарій - запросити професійного фотографа.

Якісні описи

Контент не менш важливий, ніж ілюстрації. Описи страв або метод їх приготування повинні бути складені так, щоб клієнт, читаючи, буквально відчув смак страви. Сухе перерахування інгредієнтів погано підходить для продажів. Добре використовувати епітети, що описують твердість/м'якість, якість інгредієнтів, свіжість, географічну прив'язку, слова, що апелюють до певних почуттів, скажімо, "домашній" або "традиційний". Тут також не завадить найняти журналіста або копірайтера з відповідними навичками.

Красиве поліграфічне виконання

Привабливе меню повинно бути не тільки красиво «намальовано», але і якісно надруковано. Добре, якщо для тиражу обрана глянцевий папір (вона підвищує яскравість і контрастність ілюстрацій). Також варто продумати та про після друкарську обробку - наприклад, ламінування дозволити зберегти меню від вологи або жирних плям, а вибіркове лакування - виділити найбільш важливі місця.

Таким чином, поєднавши фірмові «фішки» і якісний друк, можна отримати меню, яке буде вигідно виділятися серед конкурентів, радувати око клієнтів і підвищувати продажі саме тих страв, на яких ви захочете привернути увагу покупця.