Ребрендинг: коли пора

Ребрендинг: коли пора

18.10.2019

І коли компанія формується, і на протязі всього життєвого циклу, її бренд є основою успіху. Але іноді бренд не резонує з цільовим ринком або стає застарілим. У такому випадку компанія повинна розглянути ребрендинг — змінити або оновити назву, логотип, дизайн презентаційної продукції та реклами.

Причини для ребрендингу

Великі та малі компанії використовують стратегії ребрендингу як спосіб не відставати або залишатися лідером у своїй галузі. Ребрендинг може врятувати компанію, підвищити прибутковість і збільшити кількість клієнтів. Однак не варто і зловживати постійними змінами іміджу. Як і всюди, потрібна «золота середина». Розглянемо фактори, які сигналізують про те, що настав час для ребрендингу.

Компанія не виділяється. Незалежно від галузі, в якій працює ваша організація, у вас напевно є конкуренти. Щоб домогтися успіху, важливо ефективно виділятися на їх фоні.

Якщо назва або логотип вашого підприємства схожий на інших, ви наносите шкоди вашому бренду. Пов'язана проблема виникає, коли ви використовуєте стоковий графіку у своїх фірмових або маркетингових матеріалах, тому що все дізнаються її, крім того, такі зображення можуть використовувати й ваші конкуренти.

Ребрендинг допомагає компанії розраховувати на власний голос, удосконалити зовнішній вигляд і поліпшити сприйняття, встановити лідерські позиції, щоб залучити аудиторію.

Один із прикладів — відомий бренд автомобільних перевезень UBER, який змінив зображення логотипу кілька разів за останній час. Щоб зробити його більш впізнаваним і зрозумілим, керівництво прийняло рішення піти від будь-яких символів і додати повну назву.

Відбулося злиття. Коли дві компанії об'єднуються або одна набуває іншу, необхідно прийняти багато важливих рішень, включаючи ребрендинг. Нова компанія повинна оцінити цінність попередніх брендів, щоб визначити, які варіанти брендингу можна використовувати. Якщо жоден з них не справив великого сплеску в галузі, ребрендинг — це спосіб почати все заново.

Якщо обидва бренди були сильні, може бути, доцільно їх використовувати. Наприклад, велика фармацевтична компанія GlaxoSmithKline утворилася в результаті злиття Glaxo Wellcome і SmithKline Beecham.

Негативна історія. Якщо ваша організації викликає у споживачів негативні асоціації, то завдяки ребрендингу ви можете створити нову ідентичність бренду, в якій не буде ніяких темних слідів від попередніх рішень керівника або менеджерських помилок.

У якийсь момент одяг престижного бренду Burberry стала асоціюватися з одягом гангстерів. Дійшло до того, що людей в цьому одязі не пускали до деяких паби. Компанія провела ребрендинг, метою якого було надати інші відтінки повсякденному одязі та отримати схвалення від знаменитостей.

Сучасні тенденції. Іноді бренд працює добре, але йому потрібно зробити «підтяжку». Всі компанії, якими б успішними вони не були, повинні бути свіжими та актуальними, щоб залишатися на вершині своєї галузі.

Цілком можливо, що ваш шрифт Comic Sans, веб-сайт на основі flash або кольорова палітра 1990-х років негативно позначаються на іміджі та роблять ваш бізнес застарілим.

Якщо ваше підприємство знаходиться в такій ситуації, можливо, прийшов час для омолодження бренду. Це допоможе розвинути та вдосконалити комунікацію зі споживачами.

Щоб переконатися в справедливості цих слів, достатньо переглянути історію змін логотипу Airbnb. Сучасна версія виглядає дуже стильно.

Бізнес розвивається. Іноді бізнес отримує можливість розширити або націлитися на новий ринок. Скажімо, ваш бізнес починався з продажу персоналізованих футболок, але тепер ви хочете додати індивідуальні кавові гуртки. Якщо ваш брендинг обертається навколо футболок, клієнти не будуть знати, що до вас можна звернутися і за іншими товарами.

На початку цього року Dunkin 'Donuts провів ребрендинг, після чого від назви залишилося тільки перше слово Dunkin'. Пончики залишилися головним акцентом, але і від продажів напоїв до них компанія не відмовляється.

Однак розуміння правильного часу для ребрендингу — це лише перший крок. Наступне завдання — виробити грамотну стратегію, яка допоможе отримати знаковий і запам'ятовується бренд, що зображає переваги аудиторії. Необхідно зосередитися на тому, що робить ваш бренд унікальним і особливим. Яскрава індивідуальність — запорука сильного бренду, який може стати ім'ям прозивним у своїй галузі та викликати виключно позитивні емоції. Щоб здійснити ребрендинг, все, від дизайну логотипу до виду візитних карток, має бути ретельно продумано.